Moderator: Redaktörer
soundbrigade skrev:Jag måste testa igen men vet inte riktigt var detta hör hemma, Teknik eller Media&Mediateknik ...
Jag flyttar till Teknik, eftersom det här handlar mer om allmän teknik än ett DIY-projekt.
PeterAkemark skrev: tombstone.exe har stött på ett problem och måste avslutas.
phon skrev:Eller nån runtime-modul som saknas eller är för gammal?
phon skrev:Svante skrev:
Så jag har ingen annat val än att beklaga sorgen.
Sorry.
Det heter ju Tombstone .....
peetwa skrev:Om jag väljer spara så funkar inte tombstone för mig men om jag väljer kör på nedladdningsfilken så funkar det perfa.
nolimitsoya skrev:Det är inte så att senare Windows har någonting liknande exekveringsflaggan för Unix-liknande system? Typ att program bara får göra vissa saker om de ligger i vissa sökvägar... Någon med problemet som har provat att överföra äganderättigheterna till vad nu root heter på Windowska och placera filen i C:/Program Files/?
nolimitsoya skrev:Nä, jag tänkte mest om det var någon sorts resurs som det behövde, men inte fick tillgång till.
n3mmr skrev:nolimitsoya skrev:Nä, jag tänkte mest om det var någon sorts resurs som det behövde, men inte fick tillgång till.
Jag har haft exakt samma problem i en gammal sliten dell.
Fixades med att byta minnesmodul 0 och 1 mot varandra!
Nåt bitfel i minnena, alltså! Som påverkade nedladdningen! man kunde se att det ex som laddats ner efter swappen hade en annan checksumma än det som laddades ner innan.
Påverkade några få andra program, med det gemensamt att dom kom från universitetsmiljö, och var gratis....
Jag hoppas intensivt att det sista är tillfälligheter.
Datorn i fråga är numera slängd.
PeterAkemark skrev:n3mmr skrev:nolimitsoya skrev:Nä, jag tänkte mest om det var någon sorts resurs som det behövde, men inte fick tillgång till.
Jag har haft exakt samma problem i en gammal sliten dell.
Fixades med att byta minnesmodul 0 och 1 mot varandra!
Nåt bitfel i minnena, alltså! Som påverkade nedladdningen! man kunde se att det ex som laddats ner efter swappen hade en annan checksumma än det som laddades ner innan.
Påverkade några få andra program, med det gemensamt att dom kom från universitetsmiljö, och var gratis....
Jag hoppas intensivt att det sista är tillfälligheter.
Datorn i fråga är numera slängd.
Har inte för avsikt att slänga en ett år gammal Dell Vostro 1510. Gravstenen är väl också att anse som att komma från universitetsmiljö väl...
Skall prova att byta platser för minnesmodulerna, vore kul att använda en senare version av Tombstone.
phon skrev:Jag kör en (antagligen) ännu äldre och mer sliten Dell, och på den fungerar Gravstenen utan anmärkning ...
Grahnbarr skrev:Fick samma problem idag på en av mina datorer, fungerade på ena men inte den andra. Jag löste de genom att uppdatera windows, var nått uppdateringspaket för .NET.
Så ta en visit till windows update
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 22 gäster