Moderator: Redaktörer
MattiasKarlsson skrev:Morello, vad kan 500 wattaren ge i bryggat läge, 8 och 4 ohm?
MattiasKarlsson skrev:Morello, vad kan 500 wattaren ge i bryggat läge, 8 och 4 ohm?
MattiasKarlsson skrev:Oj. Vad har dina högtalare för känslighet?
David_A skrev:Om jag köper två och bryggar, så blir jag nog iallafall tvungen att tejpa över rödlampan
Morello skrev:Kompisens fru som satt 8 meter från högtalarna höll för öronen.
Goldfinger skrev:Morello skrev:Kompisens fru som satt 8 meter från högtalarna höll för öronen.
Det kanske distade en del, det är ju först då det brukar bli olidligt!
Så länge systemet inte distar hörbart är tex 2x500watt i 8 ohm i en 90db högtalare inte speciellt plågsamt men högt. (Förutsatt att inte fonogrammet själv bidrar med dist)
Sen är det ju det här med specad effekt kontra verklig också...
Goldfinger skrev:Det kanske distade en del, det är ju först då det brukar bli olidligt!
MattiasKarlsson skrev:Goldfinger skrev:Det kanske distade en del, det är ju först då det brukar bli olidligt!
Tror Morellos högtalare har väldigt låg dist, mindre än det mesta på marknaden om jag får gissa. Tala på dist, SA på sthlmsmässa. OMG.
Goldfinger skrev:Morello skrev:Kompisens fru som satt 8 meter från högtalarna höll för öronen.
Det kanske distade en del, det är ju först då det brukar bli olidligt!
Så länge systemet inte distar hörbart är tex 2x500watt i 8 ohm i en 90db högtalare inte speciellt plågsamt men högt. (Förutsatt att inte fonogrammet själv bidrar med dist)
Sen är det ju det här med specad effekt kontra verklig också...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], RogerGustavsson och 19 gäster