Moderator: Redaktörer
Bamsefar skrev:Jag valde då och väljer nu A1or för att de räcker till för mig och mina referenser (som är mera 2-kanalig musik än film). Att de är mindre och i mitt tycke även snyggare ...
Bamsefar skrev:framförallt de kommande A1orna som är allt annat än standard (och således kostar därefter, tro mig).
MattiasKarlsson skrev:Så, har det planerats in någon lyssning än?
steveo1234 skrev:Funderingarna fortsätter (ja, det går långsamt och nej, jag har inte bråttom).
Om jag på lyssningsplats 3-4 meter från högtalarna vill ha ett ljudtryck på 110db i topparna (vid lyssningsplats då) och då dessutom vill att det ska vara helt obesvärat vad behövs för toppar?
Räcker i14, behövs i32, vill jag har i64? Jag lägger hellre pengar på projektor än på "onödig kapacitet".
Almen skrev:Ett par i16s ger 119 dB kontinuerligt på en meters avstånd, enligt IÖs tabell blir det 110 dB på fyra meter.
Tengil skrev:steveo1234 skrev:Funderingarna fortsätter (ja, det går långsamt och nej, jag har inte bråttom).
Om jag på lyssningsplats 3-4 meter från högtalarna vill ha ett ljudtryck på 110db i topparna (vid lyssningsplats då) och då dessutom vill att det ska vara helt obesvärat vad behövs för toppar?
Räcker i14, behövs i32, vill jag har i64? Jag lägger hellre pengar på projektor än på "onödig kapacitet".
I28 har nog allt du behöver, kombineras gärna med ett gäng Y.
Vh Christer
MagnusÖstberg skrev:Varken i28 eller basmoduler demas.
Nattlorden skrev:steveo - jag tror piP + infra Z-16 vore något för dig.
Nattlorden skrev:på vilket sätt tycker du i28 räcker om i16s inte kör det? menar du inte i32s i så fall?
Nattlorden skrev:Men är inte hela -s serient känsligare än de utan -s, med typ 3dB? Dvs i28 har ingen känslighetsfördel över i16s. Fast det är kanske maxeffekten du kikar på, inte känsligheten iofs...
MagnusÖstberg skrev:i28 skulle jag ta alla dagar i veckan om inte det möbleringsmässigt passar bättre med i16s
steveo1234 skrev:i28 ser ju onekligen ut som rätt val. Y är jag mer tveksam, jag skulle ju behöva typ 8 stycken och då blir det DYRT och jag är inte helt säker på att det är bättre än vad jag har nu.
Det får demon utvisa antar jag.
steveo1234 skrev:MattiasKarlsson skrev:Så, har det planerats in någon lyssning än?
Tanken var att försöka ta mig till Tengil under nästa vecka men ett dop förstörde planerna. Lyssningen är med andra ord uppskjuten till obestämt datum.
Jag har ingen bråska, vilken kanske är lika bra om man faktiskt upptäcker att man vill ha ett ino-system....
MagnusÖstberg skrev:Jag gillar iallafall i28/i32 bättre
Tengil skrev:steveo1234 skrev:i28 ser ju onekligen ut som rätt val. Y är jag mer tveksam, jag skulle ju behöva typ 8 stycken och då blir det DYRT och jag är inte helt säker på att det är bättre än vad jag har nu.
Det får demon utvisa antar jag.
Du verkar helt klart ha koll på basmoduler, så det stämmer säkert.
Vh Christer
Ragnwald skrev:steveo1234 skrev:MattiasKarlsson skrev:Så, har det planerats in någon lyssning än?
Tanken var att försöka ta mig till Tengil under nästa vecka men ett dop förstörde planerna. Lyssningen är med andra ord uppskjuten till obestämt datum.
Jag har ingen bråska, vilken kanske är lika bra om man faktiskt upptäcker att man vill ha ett ino-system....
Blir det någon lyssning?
Kanske du ska låta bli. Finns det en bättre än känslan, än att det ultimata hägrar runt hörnet. Kan man leva länge med. Så bromsa stå emot.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster