Hotspur skrev:
Platta: Ultra (ett mästerverk!)
Grupp: DM
Finns i samlingen!

Bästa Depeche Låt? Antingen "In Your Room" eller "Blue Dress".
("Sister of Night" bubblar)
Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:
Platta: Ultra (ett mästerverk!)
Grupp: DM
Jag misstänker att frasen "you can run but you can't hide" förekommer i ganska många låtar
Du menar att det inte går att bedömma en apparat
om man inte vet vad den heter och kostar?
1000 kanske
Klart dom utklassar alla andra bara för att du verkar gillar delar av tidningen och klart att det inte krävs speciellt mycket, alla är ju så himla okunniga i denna värld.
Hotspur, Hotspur!
När skall du fatta att det viktiga är hur grejorna mäter?
Rosa brus låter bättre och intressantare än alla felaktigt inspelade skivor.
Hur grejorna låter får väl andra än en själv avgöra, typ i nån förening kanske?
matson skrev:1000 kanske, men det är ju ganska liten del av nio miljoner......men det kanske man inte fattar då man är elva år och tror att livet är nåt jävla nöjesfält?
Vadå tror på blindtester? Du menar att det inte går att bedömma en apparat om man inte vet vad den heter och kostar? Har du ens gjort ett blindtest eller är det ännu ett fall av torrsim?
subjektivisten skrev:matson skrev:1000 kanske, men det är ju ganska liten del av nio miljoner......men det kanske man inte fattar då man är elva år och tror att livet är nåt jävla nöjesfält?
Vadå tror på blindtester? Du menar att det inte går att bedömma en apparat om man inte vet vad den heter och kostar? Har du ens gjort ett blindtest eller är det ännu ett fall av torrsim?
1000 st, men som jag uppfattar det så är långt ifrån alla dessa NAD 208 fantaster utan rörnissar mm. Det säger rätt mkt om att även folk som är med i LTS väljer lyssna på det dom tycker låter bäst och inte förlitar sig på massa mätningar och blindtest överallt som ett fåtal på detta forumet tjatar om.
Harryup skrev:Isidor;
Hur utläser du avlägsen ljudbild ur bara mätvärden?
matson skrev:...men som vanligt: bättre lycka nästa gång.
Morello skrev:Harryup skrev:Isidor;
Hur utläser du avlägsen ljudbild ur bara mätvärden?
Tex. extremt liten riktverkan.
Audiomanikern skrev:matson skrev:...men som vanligt: bättre lycka nästa gång.
- Hörrödudu, sådär hmmmindre trevlig får faktiskt.se barA* vara!
Mvh A*
Vi talar naturligtvis om nyanser när det gäller ljudbildens läge i samband med förstärkare, men en lätt avrullad högfrekvensrespons kan få ljudet att låta en aning mer avlägset. Ytterligare en möjlighet är låg distorsion som ger en lite lugnare diskantåtergivning och därmed en mindre grad av in-your-face-presentation.
Harryup skrev:hårddrar
Rydberg skrev:Hårdra.
Att hårdra är att dra för långtgående slutsatser av något. Krystat och överdrivet. Hårdra kommer ursprungligen från det fornsvenska hardragha. Det betydde att dra någon i håret och att slåss. Men sedan 1749 använder vi ordet i en mer bildlig mening. I att våldföra sig på budskap. Många tror att hårdra är detsamma som att hårddra (med två d). Men det senare är en rent teknisk term för att dra någonting hårt, till exempel en koppartråd.
matson skrev:subjektivisten skrev:matson skrev:1000 kanske, men det är ju ganska liten del av nio miljoner......men det kanske man inte fattar då man är elva år och tror att livet är nåt jävla nöjesfält?
1000 st, men som jag uppfattar det så är långt ifrån alla dessa NAD 208 fantaster utan rörnissar mm. Det säger rätt mkt om att även folk som är med i LTS väljer lyssna på det dom tycker låter bäst och inte förlitar sig på massa mätningar och blindtest överallt som ett fåtal på detta forumet tjatar om.
Ja, det kan man ju se som ett tecken på att dom kan skilja på korrekt återgivning och "bra ljud". Att du tycker att det "säger en hel del" styrker tesen i min signatur.....men som vanligt: bättre lycka nästa gång.
Hotspur skrev:Mina skivor är inte "korrekt" inspelade, mitt rum är allt annat än
korrekt och min hörsel likaså - varför i all världen skulle jag då leta
efter t.ex. "korrekt" återgivande DVD-spelare? Jag bara undrar...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster