Moderator: Redaktörer
Det kan ju stämma. Nätdel och allmän skärmning är inte helt oviktigt...Naqref skrev:Eftersom jag tolkar att nivån ligger på rätt låga nivåer (ungefär 400uVrms) så är det brus du ser.
EngelholmAudio skrev:Direkt hoppar jag till mätningarna (allt för Hotspurs stora nöjes skull)!![]()
Fråga kolon
Om det nu är digitalt och superbra - varför ser då inte sinusen likadan ut? Är det mätningen som inte har bra upplösning? Flytningar i klock-tickandet eller nått tredje?
Jag menar - felet borde ju vara samma på alla vågtoppar (t.ex.). Det är ju bara ettor och nollor!![]()
andy skrev:HEJ
*DACEN KOSTAR !
I USA 6547:-![]()
Här hemma i Swedala 11595:-![]()
Det är nästan så man åker över och köper en! Ta en Weeckend
I New York![]()
Mvh Anders
sprudel skrev:10 år sedan. Då var det Benchmark som gällde för 12 kkr.
10 år senare kan man köpa en dac-stapel för över miljonen.
Vad blir det om 10 år igen?
Nattlorden skrev:sprudel skrev:10 år sedan. Då var det Benchmark som gällde för 12 kkr.
Ja, det kan man ju bry sig över. Eller så kan man fixa en Benchmark för 3-4kkr. Den är precis lika bra nu som då.
Nattlorden skrev:sprudel skrev:10 år sedan. Då var det Benchmark som gällde för 12 kkr.
Ja, det kan man ju bry sig över. Eller så kan man fixa en Benchmark för 3-4kkr. Den är precis lika bra nu som då.
IngOehman skrev:Visst är det så.
"För tio år sedan" var man ju typ färdig. När man är det så går det inte att göra saker så mycket bättre.
Så Benchmarken inte bara är lika bra idag som då, den står sig dessutom ungefär lika bra idag som då.
Och skillnaderna mellan olika skapliga DACar är heller inte så stor.
Vh, iö
IngOehman skrev:Visst är det så.
"För tio år sedan" var man ju typ färdig. När man är det så går det inte att göra saker så mycket bättre.
Så Benchmarken inte bara är lika bra idag som då, den står sig dessutom ungefär lika bra idag som då.
Och skillnaderna mellan olika skapliga DACar är heller inte så stor.
Vh, iö
adagio skrev:Att tillverka billigt skräp borde inte vara tillåtet.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 22 gäster