Moderator: Redaktörer
Almen skrev:OK. Jag tolkar informationen som något av "halvsanningar, rökridåer och rena lögner".
Som att den skulle vara röd tex, jag tror inte på det.KarlXII skrev:Almen skrev:OK. Jag tolkar informationen som något av "halvsanningar, rökridåer och rena lögner".
Kan du specificera vilken del av informationen på hemsidan som du belägger med dessa epitet?
Vilka bitar är det som är halvsanningar?
Vilka bitar är rökridåer, och vilka bedömer du vara rena lögner?
KarlXII skrev:Kan du specificera vilken del av informationen på hemsidan som du belägger med dessa epitet?
Vilka bitar är det som är halvsanningar?
Vilka bitar är rökridåer
och vilka bedömer du vara rena lögner?
MattiasKarlsson skrev:Risken är ju väldigt liten att denna förstärkare klarar F/E lyssning lika bra som Brystons slutsteg. Folk köper nog den mer på grund av utseendet, övertron på rör och det ljudet den skapar. Men oavsett så är priset väldigt högt och jag tycker det är omotiverat.
DS skrev:Piotr skrev:DS skrev:
Hur skulle resultatet se ut på en sådan mätning där man alltså går in i musikspektrat för att se hur de olika förstärkarna påverkar signalen när musik flyter genom dito.
Finns det redan att beskåda nånstans månne?
Kolla denna länk:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... nj%E4ritet
Haha, dom där multitonerna låter ju likadant ju
Piotr skrev:DS skrev:Piotr skrev:DS skrev:
Hur skulle resultatet se ut på en sådan mätning där man alltså går in i musikspektrat för att se hur de olika förstärkarna påverkar signalen när musik flyter genom dito.
Finns det redan att beskåda nånstans månne?
Kolla denna länk:
http://www.faktiskt.se/modules.php?name ... nj%E4ritet
Haha, dom där multitonerna låter ju likadant ju
Jag hör klar skillnad på dom.![]()
/Peter
MattiasKarlsson skrev:Risken är ju väldigt liten att denna förstärkare klarar F/E lyssning lika bra som Brystons slutsteg. Folk köper nog den mer på grund av utseendet, övertron på rör och det ljudet den skapar. Men oavsett så är priset väldigt högt och jag tycker det är omotiverat.
PetterPersson skrev:MattiasKarlsson skrev:Risken är ju väldigt liten att denna förstärkare klarar F/E lyssning lika bra som Brystons slutsteg. Folk köper nog den mer på grund av utseendet, övertron på rör och det ljudet den skapar. Men oavsett så är priset väldigt högt och jag tycker det är omotiverat.
Det är ingen KinaHiFi och tillverkas liten serie. Försök själv få ihop
budgeten om du visste Hesselvalls förutsättningar. Du dömer ut utan
att ens ha lyssnat på den eller har kunskap om vilka som är de
ingående komponenterna är, hur den är konstruerad osv...Varför
uttalar du dig på detta negativa sätt?
KarlXII skrev:Almen skrev:....
Almen, vet du någon hemsida eller produktblad där produkter visas, som endast innehåller ovedersägliga fakta utan endaste antydan till sales pitch?
petersteindl skrev:KarlXII skrev:Almen skrev:....
Almen, vet du någon hemsida eller produktblad där produkter visas, som endast innehåller ovedersägliga fakta utan endaste antydan till sales pitch?
Aha, du lever, det står i en annan tråd att du har blivit skjuten
Men om man undrar varför Karl XII blev skjuten så är det inte lika glasklart.
KarlXII skrev:Almen, vet du någon hemsida eller produktblad där produkter visas, som endast innehåller ovedersägliga fakta utan endaste antydan till sales pitch?
Almen skrev:KarlXII skrev:Almen, vet du någon hemsida eller produktblad där produkter visas, som endast innehåller ovedersägliga fakta utan endaste antydan till sales pitch?
Utan endaste antydan till sales pitch? Nej, inte vad jag kan påminna mig.
KarlXII skrev:petersteindl skrev:Men om man undrar varför Karl XII blev skjuten så är det inte lika glasklart.
Var står det där?
PetterPersson skrev:housemicke skrev:är det sant att förstärkaren kostar mer än 150k?
det känns lite väl.
Ja, vad baserar du uppfattningen om det påstådda överpriset på?
PetterPersson skrev:Det är ingen KinaHiFi och tillverkas liten serie. Försök själv få ihop
budgeten om du visste Hesselvalls förutsättningar. Du dömer ut utan
att ens ha lyssnat på den eller har kunskap om vilka som är de
ingående komponenterna är, hur den är konstruerad osv...Varför
uttalar du dig på detta negativa sätt?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster