Objektivisten skrev: they did tell me the impedance of the output stage is 1Mohm!"
En megaohm!
Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev: they did tell me the impedance of the output stage is 1Mohm!"
MattiasKarlsson skrev:PetterPersson skrev:Alla måste ju vara och tycka lika eftersom det bara finns ett "rätt" sätt att skapa välljud
Nej, men hittills har jag inte hört någon vettig förklaring varför den är värd 150K.
PetterPersson skrev:Okej, antag att vi struntar i sociala avgifter, moms osv för att göra en överslagsberäkning.
PetterPersson skrev:Byggtid: strax över en månad, säg 160 timmar för enkelhetens skull.
- Byggkostnad: ca 50000 baserat på deras första serie á 10 st. förstärkare.
MattiasKarlsson skrev:PetterPersson skrev:Okej, antag att vi struntar i sociala avgifter, moms osv för att göra en överslagsberäkning.
Rätt ointressant hur mycket det kostar eller ej, det jag ser till är prestandan och då ser jag inte att det är värt 187K, på långa vägar.
Harryup skrev:Ja du tycker så. Och jag tänker inte heller köpa den.
Men det är ju inte en sanning som gäller för alla.
mvh/Harryup
MattiasKarlsson skrev:PetterPersson skrev:Okej, antag att vi struntar i sociala avgifter, moms osv för att göra en överslagsberäkning.
Rätt ointressant hur mycket det kostar eller ej, det jag ser till är prestandan och då ser jag inte att det är värt 187K, på långa vägar.
PetterPersson skrev:Har du lyssnat på den?
MattiasKarlsson skrev:PetterPersson skrev:Har du lyssnat på den?
Behöver inte. För dyr, för lite effekt och kommer dista klart högre än min rotel 1090.
Gastone skrev:eee, jag vill egentligen inte blanda mig i den här diskusionen men...
är det bara jag som tycker den är "ful"...
Låt vara att det kan kallas som "nytänkande" och "trendskapande", men jag skulle då aldrig ställa en skrikigt röd pryl bland mina andra andra prylar, oavset pris eller funktion, eller djupet i min plånbok...
Ang. priset så ... ett passande försteg kanske:
http://www.sinergy.us/jadis/JP%20200/08_JP-200[1].jpg
JADIS JP200 MC €.23.900,00
PetterPersson skrev:Ha ha, ja, du är rolig du. Det är ju rätt så meningslöst att
diskutera dess prestanda om du inte ens har hört den. Kom tillbaka
när du har relevanta fakta och inte bara lösa påståenden.
PetterPersson skrev:MattiasKarlsson skrev:PetterPersson skrev:Okej, antag att vi struntar i sociala avgifter, moms osv för att göra en överslagsberäkning.
Har du lyssnat på den?
MattiasKarlsson skrev:PetterPersson skrev:Ha ha, ja, du är rolig du. Det är ju rätt så meningslöst att
diskutera dess prestanda om du inte ens har hört den. Kom tillbaka
när du har relevanta fakta och inte bara lösa påståenden.
Va? Det är inte lösa påstående. Eller du menar att du MÅSTE köra en Ferrari för bedömma om den går över 30 km/h eller kan du läsa tester/deras spec?
PetterPersson skrev:Det är klart det spelar roll om man har lyssnat på den eller inte! Det är
ju med öronen man lyssnar! Att yttra sig om något man inte hört är
precis samma sak som att säga att en tavla är "ful" fast man inte har
sett den! Du kanske vet med vilken teknik och av vem tavlan är målad,
men du måste fortfarande se den för att säga att den är "ful".
MattiasKarlsson skrev:PetterPersson skrev:Det är klart det spelar roll om man har lyssnat på den eller inte! Det är
Såklart inte. Du kan se på effekten och THD hurvida den är intressant överhuvudtaget eller ej.
PetterPersson skrev:Att yttra sig om något man inte hört är
MattiasKarlsson skrev:PetterPersson skrev:Det är klart det spelar roll om man har lyssnat på den eller inte! Det är
Såklart inte. Du kan se på effekten och THD hurvida den är intressant överhuvudtaget eller ej.
PetterPersson skrev: Det är
ju med öronen man lyssnar!
Användare som besöker denna kategori: hifikg, Majestic-12 [Bot] och 24 gäster