Raoul and the kings of spain

Rekommendationer på bra skivor. Allt från mono till mulitikanal.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Raoul and the kings of spain

Inläggav Max_Headroom » 2006-11-21 22:21

Jag trodde jag redan hade skrivit om denna eminenta skiva, men hittade inte något med "sök". Så jag skriver väl nu då.

"Raoul and the kings of spain" är i praktiken Roland Orzabal, från gruppen Tears for fears. Detta låter inte alls som Tears for feras, men skivan är utgiven under det namnet i USA.
Skivan heter "Raoul and the kings of spain" i både europa och USA, bara artisnamnet är ändrat i USA.

Lite smårockigt och hela tiden väldigt välproducerat och bra. En bra skiva att spela luftgitarr till, både akustisk och elgura. Trevligt.
Ljudkvaliteten är mycket över genomsnittet.

Skivan är svår att få tag i i lilla sverige. Jag köpte min begagnad från USA. Vill minnas att den kostade ganska mycket, men allt under 50$ känns tok billigt när musiken är SÅ bra.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Re: Raoul and the kings of spain

Inläggav Bill50x » 2006-11-21 22:47

Max_Headroom skrev:Jag trodde jag redan hade skrivit om denna eminenta skiva, men hittade inte något med "sök". Så jag skriver väl nu då.

"Raoul and the kings of spain" är i praktiken Roland Orzabal, från gruppen Tears for fears. Detta låter inte alls som Tears for feras, men skivan är utgiven under det namnet i USA.
Skivan heter "Raoul and the kings of spain" i både europa och USA, bara artisnamnet är ändrat i USA.

Lite smårockigt och hela tiden väldigt välproducerat och bra. En bra skiva att spela luftgitarr till, både akustisk och elgura. Trevligt.
Ljudkvaliteten är mycket över genomsnittet.

Skivan är svår att få tag i i lilla sverige. Jag köpte min begagnad från USA. Vill minnas att den kostade ganska mycket, men allt under 50$ känns tok billigt när musiken är SÅ bra.

Kostade inga 50 bucks på DeeCeeplusplus :-) Har fått hem hälften i 320-kvalité och lyssnar lite senare ikväll - tack för tipset!

/ B

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2009-05-25 14:36

Bump!

Satt och lyssnade på den här igår på väg hem från helgens skidtur.

Fan vad bra den är! Det kan vara en av top 10!
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Magnus

Inläggav Magnus » 2009-06-10 22:47

Hmm ja tror ja köpte min på cdon......
//Magnus

Born to lose -Live to win

*mag på www.hififorum.nu www.autopower.se www.dvdforum.nu www.helgon.net
*m_a_g på www.smygis.com
Foto: www.fatalpath.tk

Återgå till Skivrekommendationer