Jag förstår inte varför Verdad tjatar om ostämda instrument. Och jag förstår inte hur verdad tänker.
Man kan inte förbättra stämningen av instrument. Man kan möjligen, om anläggningen är perfekt, bibehålla stämningen.
Sen förstår jag inte varför verdad uppehåller sig vid ostämda instrument. När jag spelade klassisk gitarr stämde jag alltid gitarren. Även min lärare tyckte att det var en bra idé. Jag undrar vad verdad har för åsikt. Är det bra att stämma instrumenten innan? Och varför då?
Och om det är bra att stämma instrumenten, varför håller han på och tjatar om ostämda instrument?
Ursäkta att jag kallar verdad för han. Tror bara att det är en han. Men jag kan ha fel.
Hoppas att du läst lite längre upp på sidan. Har där skrivit en del som förklarar varför jag nämnt ostämda instrument. Skulle fortfarande vara trevligt om du kunde förklara lite mer hur du får ihop detta ditt påstående:
En anläggning kan bara försämra. Inte förbättra. En bra anläggning får dåligt stämda instrument att låta mindre felstämda än en dålig anläggning.