Jag ställde upp pi60 och fixade med filtren i receivern, delningen hamnade vi 80 hz, fortafarande saknades mellanbasen, men Rel subben är försett med ett tilt filter som, om jag förstått saken rätt, ger möjlighet att sänka den lägsta basen och höja runt delningen och kanske en del ovan 80 hz.
Det låter väldigt bra, den ilskna diskanten, som berodde på för lite mellanbas upplevs inte längre som jobbig.
Jag tycker att resultatet är mycket tillfredsställande och frågan är, kan det bli sämre med i14 än med delade pi60? Subben är alltså en sluten låda och en 10" bas, som i mitt tycker göt jobbet riktigt bra.
I min värls kan det bara bli bättre med i14 då den är sluten och borde intregrera ännu bättre än pi60, eller?
På sikt, får det bli passande basmoduler, om jag inte blir nöjd i längden förstås.
En sak till: jag kommer att få hjälp, av en forumkamrat, att flytta över bestyckningen i mina nuvarande pi60 till nya i14 lådor. Till saken hör att det rör sig om pi60 versionen innan 2006, kommer man stöta på patrull med filter och element från "gamla" pi60, passar dom till i14? Det borde väl funka, eller?

Vore intressant att höra era synpunkter.
PS
Jäkligt förvånande att min rel-sub integrerar så bra med pi60, jag lovar det låter verkligen bra