Moderator: Redaktörer
MattiasKarlsson skrev:Jo, det har jag ju sagt innan, men jag har inte fått något svar på vad man köper. Har ingen problem med folk som köper Rolex klockor, dom påstår ju inte att det är för det visar bättre tid.
MattiasKarlsson skrev:Ja, jag förstår att målet är en subjektiv trevlig färgning av ljudet.
Hum skrev:Det man misstänker är att ljudet inte är så bra i förhållande till priset?
en ljudkvalitet som endast ett fåtal, om ens någon övrig, förstärkare kommer i närheten av
en ljudkvalitet i fullständig särklass
den överlägsna ljudkvaliteten vilken knappast någon annan förstärkarfabrikant ens kommer i närheten av
MagnusÖstberg skrev:Om du ville vara rolig Ingvar, så misslyckades du rätt kapitalt.
Om du ville vara elak och sarkastisk och göra någon ledsen, lyckades du däremot till 100%
Men det är ju inte första gången, och förmodligen inte sista gången du gör dig lustig på andras bekostnad. Men som vanligt har du säkerliggen någon väldit bra ursäkt till att det inte var tänkt så. Det brukar du ha.IngOehman skrev:Moderara dina krav, Empire!
Man KAN helt enkelt inte prioritera inläggens "meningsfullhet för
andra", om man skall klara att prestera runt 1600 inlägg på siså-
där tio veckor.
Och jag som tycker jag skriver mycket, men där ligger jag i lä.
Prestera inlägg helt som är helt utan värde för andra kan även
jag dock, vilket jag om inte annat tycker att jag lyckats bevisa
med detta.![]()
Vh, iö
- - - - -
PS. Den enda som kan ge Magnus Österbergs 21 inlägg per dag
en match, är den numera insomnade inläggaren Kaffekoppen, med
sina 16 inlägg per dag. Ingen annan kommer ens upp i hälften av
den frekvensen, men jag kommer nära.
Rättelse: Jag skrev lite för förhastat. Det stämmer förvisso att
steget är stort mellan å ena sidan "Magnus Österberg"/"Kaffe-
koppen", och de som kommer efter dem (honom), men: Det finns
faktiskt några som har högre postningsfrekvens än jag som jag
helt missade, och som allihopa har postat mera än "hälften av KK",
och en av dem har till och med lyckats posta mera än "hälften
av Magnus Österberg"!![]()
Nämligen Soundbrigade med sina 11,21 inlägg per dag. Strax efter
honom så hittar vi MeanMachine med 10,9 inlägg per dag, Svante
med 9,44 per dag, och Nefilim med sina 8,5 inlägg per dag.
DS skrev:Tengil skrev:DS skrev:IÖ skrev:Men allting beror ju på vilken distorsionsnivå man kan acceptera. Vid nivåer uppåt 50 W RMS i topparna (100 W peak) lät det hur som helst rent fortfarande.
Ska man tolka detta utalande som att ljudet var:
Rent, utan detekterbar dist? Före toppeffekt!
Rent, utan avikelse i frekvensgången? Före toppeffekt!
Rent, utan förväntade artefakter, dock färgat? Hur isf?
Om det låter rent är det då dist fritt?
Har du medvetet lagt ribban för acceptabel distnivå lite lägre pga att det handlar om en SET?
Ojojoj, många frågor men intressant är det iaf för mig, att förstå ditt uttalande så att jag inte misstolkar dito.
Jag tror inte att du behöver tolka något alls, han skriver ju attVid nivåer uppåt 50 W RMS i topparna (100 W peak) lät det hur som helst rent fortfarande.
Detta ser väl ut som ett subjektivt uttalande, eller tycker du att det ser ut som en mätrapport.
Vh Christer
Är du IÖ`s sekreterare eller?
Kan jag få be å prata med chefen då isf!
Om det låter rent är det då dist fritt?
Har du medvetet lagt ribban för acceptabel distnivå lite lägre pga att det handlar om en SET?
MattiasKarlsson skrev:Ja, jag förstår att målet är en subjektiv trevlig färgning av ljudet.
Dels är det ju inte möjligt att definiera ens den objektiva urspungstro-
heten (fideliteten) utan att veta vilken samarbetspartner en SE-förstär-
kare paras med. Att då försöka definiera den subjektiva ljudkvaliteten är
dömt att misslyckas.
MattiasKarlsson skrev:Jo, men jag svara också att man kan då hävda att stort sett alla slutsteg är kassa eftersom få klarar av Kappa 9. Om man måste vara så nogrann med sina val så är frågan om det är så bra?
Tänk detta:
Vi väljer ut 10 st högtalare på marknaden, slumvis. Vi låter the dream och säg Bryston fina steg driva dom. Är det någon som tror att vi kommer generellt se att The dream är den som kommer kunna driva högtalarna bäst, och ge bästa resultatet ifrågan om återgivning?
MattiasKarlsson skrev:Jo, men jag svara också att man kan då hävda att stort sett alla slutsteg är kassa eftersom få klarar av Kappa 9. Om man måste vara så nogrann med sina val så är frågan om det är så bra?
Tänk detta:
Vi väljer ut 10 st högtalare på marknaden, slumvis. Vi låter the dream och säg Bryston fina steg driva dom. Är det någon som tror att vi kommer generellt se att The dream är den som kommer kunna driva högtalarna bäst, och ge bästa resultatet ifrågan om återgivning?
Tänk detta:
Piotr skrev:Jag känner mig tämligen övertygad om att även du saknar kunskap för att säga vilket som är "det bästa".
/Peter
Empire skrev:Om vi "slumpvis" väljer med ex.vis Tannoy Westminster Royal och Klipsch Khorn i dina escaper kan jag med "stor sannolikhet" säga att Bryston drar kortaste strået.
Piotr skrev:
Men snälla du man bygger inte ett system slumpvis.. man avpassar de ingående delarna för maximal prestanda.
Max_Headroom skrev:Empire skrev:Om vi "slumpvis" väljer med ex.vis Tannoy Westminster Royal och Klipsch Khorn i dina escaper kan jag med "stor sannolikhet" säga att Bryston drar kortaste strået.
Varför då? Är dessa högtalare speciellt svåra på något sätt? Mera troligt är väl att skilnaden mellan The Dream och Brystonsteget borde bli mindre med dessa än med t.ex. ett par små stativare?
Hum skrev:Max_Headroom skrev:Empire skrev:Om vi "slumpvis" väljer med ex.vis Tannoy Westminster Royal och Klipsch Khorn i dina escaper kan jag med "stor sannolikhet" säga att Bryston drar kortaste strået.
Varför då? Är dessa högtalare speciellt svåra på något sätt? Mera troligt är väl att skilnaden mellan The Dream och Brystonsteget borde bli mindre med dessa än med t.ex. ett par små stativare?
Tvärt om det är väldigt lätta högtalare eftersom dom har låg distor... och låg dist... tycker vi om!!!!!!
Det kan behövas låg sådan när förstärkaren har lite högre!!!! Så allt blir bra, man får tänka på att Drömen inte har samma kapasitet att driva högtalare som många andra men med rätt prylar behöver det inte spela någon roll.
JanBanan skrev:Empire skrev:Pip hur kom dom in i bilden ?
Därför att INO måste nämnas i varje tråd på faktiskt. Förr eller senare.
Max_Headroom skrev:Piotr skrev:
Men snälla du man bygger inte ett system slumpvis.. man avpassar de ingående delarna för maximal prestanda.
Err... Njae, tittar man på hur dom flesta införskaffar apparater så sker urvalet tämligen slumpartat.
Du kanske är mer nogrann, många tror att dom är det men har i själva verket ingen eller väldigt liten koll.
Almen skrev:JanBanan skrev:Empire skrev:Pip hur kom dom in i bilden ?
Därför att INO måste nämnas i varje tråd på faktiskt. Förr eller senare.
Och i det här fallet var det så att Empire var den första i hela tråden som nämnde piP.![]()
Ja, Empire? Hur kom piP in i bilden?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster