Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-06-15 20:24

Tänk att de ens orkade ödsla spaltcm på det där! 8O
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-06-15 20:26

Schyst bananen! Verkligen kul läsning.

/ B

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-06-15 20:27

Och det är nu det stora bråket börjar.

:D :D :lol:

Användarvisningsbild
mrGaskill
Semesterfirare

Inläggav mrGaskill » 2009-06-15 20:28

:D
Min favoritkommentar var "PB: Vaddå lättare?" :D
Nehej nu försvann den. :( Que sera, sera.
"we have assumed control!"

Richard
Inaktiverad

Inläggav Richard » 2009-06-15 20:33

Bill50x skrev:Schyst bananen! Verkligen kul läsning.

/ B

Ja- och det verkligt intressanta var att tidningen hifi&musik vid denna tidpunkt, under 1,5 års tid, skrev väldigt positivt om just engelska audioprodukter, i synnerhet linn och naim, samtidigt som man sågade de flesta japaner. Man hade artiklar om spikes, tändsticksplån, pickuper och talade om viktigheten om att kunna "följa med i musiken". Det hela slutade med att yamaha annonsbojkottade tidningen, ledningen sparkades och tidningen ändrade helt inriktning. Ingen audioprodukt sågades längre. Linn, naim och Mission slutade genast med sin helsides-annonsering i tidningen.
Odogmatisk sekt- granskare

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-06-15 20:39

Tack, janbanan :D

Till er som inte hunnit med att läsa. Jag har dessa bilder + en massa annat i bildväg som har hänt dessförinnan som jag tänkt att lägga ut så småningom med text. Det går inte att förstå händelseförloppet utan att kronologiskt ha gått igenom storyn. Jag kommer lägga in bilderna igen, fast då tillsammans med min text runtomkring. Det är 1 ½ års arbete nedlagt på fortsättningen av min text som kommer i denna tråd som handlar om mitt liv. Ni behöver inte vara oroliga, det kommer mycket bilder och text från den tumulta tiden runt 80-talet.

Tack än en gång Janbanan. :D

MvH
Peter Steindl
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2009-06-15 20:59

petersteindl skrev:Tack än en gång Janbanan. :D

Bild

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-06-15 21:52

JanBanan skrev:[Scannad artikel raderad]

Ääääeeeemmeehvaff..! :x
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Harryup
Tänk på döden

Inläggav Harryup » 2009-06-15 21:56

KarlXII skrev:

Jaaa?????

/Harryup

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2009-06-15 21:57

Harryup skrev:
KarlXII skrev:

Jaaa?????

/Harryup

Jag ville ju också se jue. :)
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
celef

Re: Peter Steindl och verkligheten

Inläggav celef » 2009-06-15 22:21

Naqref™ skrev:
IngOehman skrev:Så för att tala klartext: Jag har INTE någon inblandning alls i äggformen, och jag har inte någon inblandning i valet av diskantelement (jag avrådde från de som valdes) och jag har rådit till en helt annan utformning av basreflexsystemet och jag har inte dimensionerat delningsfiltret. I vad övrigt anbelangar har väl turerna redan rett ut hoppas jag, delvis av Naqref.

Då kan jag glädja dig (och alla framtida kunder) med att berätta att det diskantelement du avrådde ifrån är inte det som kommer att användas. Det är en helt ny konstruktion där i princip allting förutom formen på membranet och frontplattan är ändrade. Det ser därför förvillande likt ut en dx25 men är det definitivt inte. Tonkurva, energitonkurva, impedanskurva samt dist är väsentligt förbättrade. Filterfunktionerna har Peter tagit fram men jag har föreslagit lite mindre justeringar av konfigurationen (utan att filterfunktionerna ändras mer än marginellt (någon tiondels dB)) plus en anpassning till den senaste diskantens impedanskurva. Det har medfört att vi har kunnat reducera antalet komponenter till mindre än hälften. Till gagn för alla som är puristiskt lagda. :D

När det gäller utformningen av senaste versionen av basreflexsystemet så har jag ingenting att anmärka på. Det beter sig förvånansvärt resonans- och turbulensfritt. Det är snarare elementet som sätter gränserna.

jag trodde dx25 var sällsynt välbegåvad med hänsyn till nämnda egenskaper, så är det alltså inte?
Bikinitider

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Re: Peter Steindl och verkligheten

Inläggav petersteindl » 2009-06-15 22:39

celef skrev:
Naqref™ skrev:
IngOehman skrev:Så för att tala klartext: Jag har INTE någon inblandning alls i äggformen, och jag har inte någon inblandning i valet av diskantelement (jag avrådde från de som valdes) och jag har rådit till en helt annan utformning av basreflexsystemet och jag har inte dimensionerat delningsfiltret. I vad övrigt anbelangar har väl turerna redan rett ut hoppas jag, delvis av Naqref.

Då kan jag glädja dig (och alla framtida kunder) med att berätta att det diskantelement du avrådde ifrån är inte det som kommer att användas. Det är en helt ny konstruktion där i princip allting förutom formen på membranet och frontplattan är ändrade. Det ser därför förvillande likt ut en dx25 men är det definitivt inte. Tonkurva, energitonkurva, impedanskurva samt dist är väsentligt förbättrade. Filterfunktionerna har Peter tagit fram men jag har föreslagit lite mindre justeringar av konfigurationen (utan att filterfunktionerna ändras mer än marginellt (någon tiondels dB)) plus en anpassning till den senaste diskantens impedanskurva. Det har medfört att vi har kunnat reducera antalet komponenter till mindre än hälften. Till gagn för alla som är puristiskt lagda. :D

När det gäller utformningen av senaste versionen av basreflexsystemet så har jag ingenting att anmärka på. Det beter sig förvånansvärt resonans- och turbulensfritt. Det är snarare elementet som sätter gränserna.

jag trodde dx25 var sällsynt välbegåvad med hänsyn till nämnda egenskaper, så är det alltså inte?

Jo, det är den, men min nya är :D :D :D :D :D :D :D :D :D :mrgreen: Bild

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2009-06-16 10:55

Snälla, kan du inte skriva titeln på artikeln och i vilken tidning/nummer den var i. Eventuellt en liten sammafattning.

//För oss ovetande

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-06-16 11:35

Mich skrev:

Snälla, kan du inte skriva titeln på artikeln och i vilken tidning/nummer den var i. Eventuellt en liten sammafattning.

//För oss ovetande

Kan inte jag få skriva själv om mitt liv? Jag har ju artikeln och kommer att lägga ut den fast med min text runtomkring. Det är mitt liv och leverne det handlar om eftersom den ingår som en historisk del. För att denna del av min historia överhuvudtaget skall ha inträffat så finns det ju historia med bilder som inträffade före denna artikel som också kommer att finnas i denna tråd. Lagen om orsak och verkan gäller. Tar man bort orsak så kommer alltid frågetecken vara kvar. Tråden handlar om Peter Steindl och frågeställningen är; Vem är denne Peter Steindl? Jag har tänkt försöka få bort frågetecknet från denna frågeställning. Jag anser mig vara bäst lämpad för uppgiften, trots att vissa andra ger uttryck för att tycka annat.

MvH
Peter Steindl :)

Användarvisningsbild
Goran_Rudling

Inläggav Goran_Rudling » 2009-06-16 14:29

Jag har i ett inlägg på sidan 40 gjort en sammanfattning av Peter Steindls påståenden om sina ”minnen” och jag har kunnat konstatera att Peter Steindl ljuger. Inte bara att Peter har svårt att minnas utan uppenbara lögner.

Jag har bett om en kommentar. Det är nu fyra dagar sedan. Helt tyst på Steindlfronten.

Harryup skrev:Jag råkar ju ha varit på med Ljudbutikentiden då Peter och jag var kompanjoner.
En del detaljer och exakta årtal och exakta siffror kan ju ha fallit bort men mina minnen är i stort sätt lika med Peter's.

Bäste Bengt,
Roligt att du kommer in när jag har bett Peter Steindl kommentera.

Jag vet att du jobbade med Peter under åren vi pratar om. Vi träffades några gånger men jag kan inte säga att jag känner dig. Du verkar vara en sympatisk människa. Vi har olika uppfattningar i en del frågor men jag har aldrig då eller nu fått uppfattningen att du är en friflygande mytoman. Den uppfattningen om Peter har däremot stärkts av ditt inlägg. Det du skriver styrker det jag påstått.

Du skriver att dina ”minnen är i stort sätt lika med Peter's”. Jag håller inte med dig. Jag har sett att Peter har svårt med vissa namn och för vilka företag de olika personerna arbetade där du har en annan uppfattning. Så den där överenstämmelsen är inte så bra. Det får mig att tro (inte veta) att ni inte tillsammans kommit överens om hur ”historien ska dras”.

petersteindl skrev: Göran Rudling, du kan inte minnas mina händelser – du kan endast minnas dina. Jag minns de händelser som har inträffat i mitt liv – du minns de i ditt liv.

Tycker att det är en bra utgångspunkt. Jag har visat att Peter Steindl inte ljuger om sina sk minnen. Tror inte att du gör det men jag noterar att du skriver om saker i mitt liv som du inte har en aning om.

Harryup skrev: Vad jag minns så hade ni vid det tillfället inga Linn produkter i butiken vid hans besök eftersom ni hade blivit intresserade av Linn senare än oss.

Jag förstår att det är svårt för dig att minnas vad vi hade i vår butik 1981 och 1982. Du behöver inte minnas. Du skulle kunna fråga mig, jag minns.

Jag vet inte var du får uppfattningen att ni var intresserade av Linn före oss. Vi skriftväxlade med Linn 1974/75 och ville bli agenter. Då var Sven Eriksson agent. Efter Eriksson kom så Glotta AB. Under Glottas tid träffade jag Charlie Brennan som visade oss hur man satte upp LP12an. Vi åt lunch i Östermalmshallen tillsammans med Dimitri. Dimitri fick låna pengar av oss så han skulle kunna betala lunchen eftersom Charlie glatt ätit en hummer.

Jag har träffat Charlie vid ett flertal tillfällen innan vi blev Linn-agent.

Harryup skrev: Peter åkte dit och eftersom det plötsligt var ok att köpa hela sortimentet så köpte vi en produkt av varje för att utröna vad vi gillade. Det som Linn hade hoppats på var ju att Peter skulle vara intresserad av Naim också men dom var Peter aldrig intresserade av enligt mina minnen.

Vi är överens. Jag vet att ni köpte produkter av Linn, hösten 1981 när Linn inte hade någon agent, för att utröna <b> vad ni gillade </B>. Ni fick möjlighet att testa ”sortimentet” så att ni skulle kunna bedöma om ni tyckte om det och ville bli Linnagenter. För Linn var det viktigt att ni testade sortimentet så att de kunde bilda sig en uppfattning om er kompetens så att Linn skulle kunna veta om ni skulle vara en bra <b> representant för Linn </b>.

Att ni köpte något från Linn betyder att ni köpte något från Linn. Det betyder inte att ett agentförhållande uppstår. Det är vi också överens om.

Harryup skrev: Jag var ju också med och träffade Charlie Brennan, vid den tidpunkten så hade jag satt upp LP12'an och vi hade Kan, Sara och Isobarik i butiken.
Anledningen till Charlies besök som vi fick veta innan han kom var för att besöka oss, Linns agent för att se hur vi hade det och för att bl.a. gå igenom hur man satte upp LP 12'an med oss.

Tidpunkten vi talar om är tidig mars 1982. Charlie kom till Sverige med anledning av att jag träffat Charlie och Ivor i Las Vegas i januari 1982. Charlie kom till Sverige för att ge oss agenturen och prata med er. Vad Charlie sa till er vet jag inte och jag finner det heller inte intressant.

Du skriver att ni var Linn’s agent. Peter Steindl skriver att ni hade ett skriftligt avtal om att ni var agent. Har du sett ett skriftligt avtal? Om ni var agent, vilka andra butiker sålde ni till? Och hur var det med de där 50 armarna som ni ville köpa utan Basik-pickuper? Kan du klargöra detta lite.

Harryup skrev: Vår första order på 50 armar mottogs väl sådär av Linn då vi ville köpa armarna utan pickuper. Det skulle diskuteras ytterligare. Däremot så var det fritt fram att köpa allt annat. Senare fick också Peter ett ultimatum att vi skulle sluta sälja vissa produkter bl.a. Systemdek men jag minns det som att i princip inget av det vi hade var godkänt kraven växte.

För att vara agent för Linn krävdes vid den här tiden att man skulle förstå vad produkterna gjorde. Spelade musik bättre än andra produkter. En LP12 plockar ut väsentligt mer musikalisk information än en Systemdek. Det är självklart att Linn har som krav för att man ska bli agent att man inte är agent för dåliga produkter.

Du skriver <b> kraven växte </B>. Krav för vadå? Svaret är krav för att bli Linn agent. För att bli Linn-agent krävdes att man skulle kunna utvärdera en musikanläggning. Linn ansåg, med rätta, att ni inte dög. Det är inte personligt Bengt. Ni förstod inte då hur en musikanläggning fungerade. Det förstod Linn. Vi visste det också. Jag vet inte vad du i dag vet, men du får gärna berätta.

Harryup skrev: Exakt när i tiden som vi första gången till vår förvåning fick höra att vårt avtal kanske inte gällde längre utan att det skulle utvärderas och omvärderas om vi skulle fortsätta vara agent eller om ni skulle bli det minns jag inte.

Om du trodde att ni var agenter förstår jag att du blev förvånad. Men vem hade sagt till dig att ni var agenter? Hade Charlie sagt det? Hade Ivor sagt det? Eller var det bara mytomanen Peter Steindl som sagt det? Har du också blivit lurad?

Sanningen, om än obehaglig, är att ni aldrig varit Linnagenter.

Sanningen är att Peter Steinld ljuger. Möjligtvis också för dig.

Peter Steindl påstår att han hade ett skriftligt avtal med Linn om att han var agent. Under 1981 och 1982 hade Linn inga skriftliga avtal med några distributörer eller butiker. Skriftliga kontrakt infördes 1992.

1981 och 1982 gällde muntliga avtal. Man skakade hand. Något i stil med följande sades. På företag jobbar människor och människor möts och träffar avtal människor emellan. Lite i stil med det som Ingvar Öhman antyder. Ett muntligt avtal med innebörden som Linn hade betyder det att om en människa som man slutit avtalet med slutar på ett företag omvärderas genast avtalet.

Harryup skrev: Att Peter blev troende under butikstiden var aldrig något vi diskuterade eftersom det inte hade något med butiken att göra.

Vad jag skrev i mitt första inlägg att Peter kom upp och försökte prata med oss om Jesus, i vår butik. Eftersom vi då, och även nu, var kritiserade för att vara ”religiösa” så svarade vi också något om att Peter kanske skulle mått bra av att ha lite ”Linn religion” så hade han inte behövt bli religiös på riktigt.

Till sist Bengt. Jag kan inte se att dina minnen av historien skiljer sig från mina i något viktigt avseende. Men om du har något ytterligare att tillägga gör gärna det.

Jag väntar fortfarande på en kommentar från Peter Steindl. Hur var det Peter? Hade ni ett skriftligt avtal? Kommer du svara eller kommer Leif Silbersky in på tråden snart?
Senast redigerad av Goran_Rudling 2009-06-16 18:56, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2009-06-16 14:35

Goran_Rudling skrev:Linn ansåg, med rätta, att ni inte dög. Det är inte personligt Bengt. Ni förstod inte då hur en musikanläggning fungerade. Det förstod Linn. Vi visste det också. Jag vet inte vad du i dag vet, men du får gärna berätta.

Snacka om BS! 8O

Linn hade ingen aning om hur en musikanläggning bör fungera. De har till viss del närmat sig förståelsen de absolut senaste åren, men vid den tidpunkten du talar om här hade man ingen clue alls. Ytterst förmätet att påstå så dessutom och denna attityd är precis den jag mött i de försök till Linn-butiker i Malmö som kraschat och brunnit precis lika hårt som attityden.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Goran_Rudling

Inläggav Goran_Rudling » 2009-06-16 14:37

petersteindl skrev:Hej Göran Rudling

Du skriver följande; jag har saxat ur ett av dina inlägg:

Goran_Rudling skrev: För din information kan jag berätta följande. En gång, troligen 80’ 81’, lånade jag ut ett kompendium om förstärkarbyggen med rör till Peter Bremen, numera Steindl. Några veckor senare träffade jag Bremen och han visade mig en av ”hans egna” rörkonstruktioner. Att det var en 100% kopia av en krets från kompendiet tyckte jag var lite märkligt. Bremen borde väl förstå att även jag hade läst kompendiet. Sen dess har jag betraktat Bremen som lite väl frikostig med sanningen. Tror förresten inte att jag nånsin fick tillbaka kompendiet.
Nu vet jag inte om Peter Bremen ljuger eller om han bara inbillar sig saker. Det verkar dock som om alla historierna har ett syfte. Som historien om Linn agenturen. Vilket tyder på att han ljuger.

Jag kan tala om för dig att jag inte byggt någon rörförstärkare såsom du påstår. Den händelse du beskriver kan omöjligtvis ha ägt rum.
Jag gissar att du har förväxlat mig med de som byggde rörförsteget Air Void just då, d v s 1980 eller 81. De hette Lennart Annerstedt och Anders Annerstedt. Anders var egentligen den som skötte snacket utåt. Jag hjälpte dem med att skaffa distributör i Tyskland. Den Tyska distributören gillade inte namnet Air Void och föreslog istället namnet Symfony eller Synfonie eller vad det blev. I övrigt har jag inget med deras försteg att göra. Jag vet faktiskt inte vad du menar med det du skriver.
MvH
Peter Steindl

Bäste Peter Steindl,
För att kunna svara på inlägg är det bra om du läser det som står i inlägget innan du börjar trycka på tangenterna. Jag kan förstå att du nu känner att ”historien jagar dig” och du känner dig klämd och gör allt vad du kan för att ta dig ur situationen du själv har försatt dig i.

Det är intressant att läsa att du vet precis vad jag talar om och att du vet att det stämmer och hur du genom påhitt försöker ta dig ur situationen.

Jag skrev om att du visade mig en rörkonstruktion. Jag skrev inte vad det var för rörkonstruktion du visade mig. Och skrev inte heller att det var ett färdigt bygge.

Du skriver i ditt svar att du gissar att jag förväxlat dig med de som byggde försteget Air Void.

Undrar varför du skriver om försteg? Var det därför att kompendiet handlade uteslutande om förstegskonstruktioner? Var det därför att den <b> ritning </b> du visade mig på en av dina rörkonstruktioner var just ett försteg? Triodsteg om jag minns rätt. Kopierat till 100% ur kompendiet.

Risken att jag skulle förväxlat dig med Lennart och Anders Annerstedt är lika med noll. Finns inte en chans. Absolut omöjligt. Av flera skäl. Jag har aldrig sett en ritning på Anders och Lennarts försteg. Jag såg en ritning på ditt rörförsteg. Jag reste sommaren 1981 med Lennart och Anders Annerstedt i USA. Jag hjälpte dem att ställa ut Air Void steget på CES där jag visade QLNs högtalare. Har sen 1981 gjort ett antal resor med Anders. Att jag skulle förväxlat dig med Anders? Absurt.

Med på USA resan var också Bertil Alving. Det var en rolig resa som jag tror att Bertil också har minnen från. Tror inte heller att Bertil Alving någonsin förväxlat dig med Anders eller Lennart.

Jag gick bl.a. på ett Linnparty. Efteråt fick jag frågan om vad jag tyckte om Isobarik högtalarna. Och jag, dum som jag var, sa följande: ”De var grymma att dansa till och jag dansade i timmar, men de lät inget bra.” Vad lite jag fattade då. Men min kropp och fötter förstod mer än min lilla hjärna.

Anders, Lennart och jag reste vidare till Los Angeles och San Fransisco. Tillbringade tid på stranden och träffade olika personer inom hi-fi industrin.

Så Peter, när ska du svara på mitt inlägg där jag med all önskvärd tydlighet visar att du ljuger?

Användarvisningsbild
Morello

Inläggav Morello » 2009-06-16 16:14

Viljan att dansa brukar vara ganska kopplat till alkoholintag och/eller intaget av ljusbruna substanser - är du säker på att inte detta är en mer plausibel förklaring?
Driver: SYBARITE AUDIO
-Innehar F-skattsedel-

”Messen ist Wissen, aber messen ohne Wissen ist kein Wissen”

"Es ist noch kein Meister vom Himmel gefallen"

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2009-06-16 16:25

Goran_Rudling skrev:Men min kropp och fötter förstod mer än min lilla hjärna.

Har hjärnan blivit större efter det? Eller är den fortfarande i paritet med en myggas?
Goran_Rudling skrev:Anders, Lennart och jag reste vidare till Los Angeles och San Fransisco. Tillbringade tid på stranden och träffade olika personer inom hi-fi industrin.

Kraftig bögvarning!

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2009-06-16 16:28

Goran_Rudling skrev:
Harryup skrev:Jag råkar ju ha varit på med Ljudbutikentiden då Peter och jag var kompanjoner.
En del detaljer och exakta årtal och exakta siffror kan ju ha fallit bort men mina minnen är i stort sätt lika med Peter's.

Bäste Förnamn Efternamn (om jag minns rätt),

Nu är ju inte detta flashback forum precis men hur ser policy ut för outningar egentligen? Jag hittade inget nedskrivet men det brukar ju höra till god ton att man skiljer på nick och person så att säga och inte outar. Admin? (Jag tar upp det som principfråga - Harryup får svara för sig själv.)

DQ
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2009-06-16 16:36

Kan man få en liten snabb sammanfattning av tråden?

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2009-06-16 16:40

_Fredrik_ skrev:Kan man få en liten snabb sammanfattning av tråden?

En tävling kanske? Bästa Twitterversionen vinner ett extra konto på faktiskt?

/DQ
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2009-06-16 16:44

Goran_Rudling skrev:...1981 och 1982 gällde muntliga avtal. Man skakade hand. Något i stil med följande sades. På företag jobbar människor och människor möts och träffar avtal människor emellan. Lite i stil med det som Ingvar Öhman antyder.

Jag brukar säga, att;

Med ärliga människor behöver man inga skriftliga avtal
Mot oärliga människor hjälper inga skriftliga avtal

Det är i varje fall vad jag erfarit allt genom livet.

Med undantag för några få sällsynta besvikelser så har
det faktiskt fungerat mycket bra att förhålla sig till sin
omvärld med den inställningen.

Det vill säga i princip lita på att allting fungerar och blir
både rätt och bra, genom att man talar med varandra
och litar på att det som sägs faktiskt gäller.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2009-06-16 16:47, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Michael
LEDaren

Inläggav Michael » 2009-06-16 16:45

petersteindl skrev:Kan inte jag få skriva själv om mitt liv?

Jo visst inga problem, så bör det vara. Ursäkta

PS. Jag visste inte ens att artikeln handlade om dig (tyvärr har ju tråden börjat handla om lite annat också).

//Michael

Användarvisningsbild
hevi
iller

Inläggav hevi » 2009-06-16 16:47

_Fredrik_ skrev:Kan man få en liten snabb sammanfattning av tråden?

GR hävdar att PS snackar BS och och vice versa så då måste det förståss börja mätas snoppar på allvar, vilket är det som utspelar sig nu.

H
Det finns två sorters personer:
1. De som kan extrapolera

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2009-06-16 17:13

Goran_Rudling skrev:Linn ansåg, med rätta, att ni inte dög. Det är inte personligt Bengt. Ni förstod inte då hur en musikanläggning fungerade. Det förstod Linn.

Ja, eller hur?
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-06-16 17:22

Max_Headroom skrev:Ja, eller hur?

:mrgreen:
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Goran_Rudling

Inläggav Goran_Rudling » 2009-06-16 17:38

DQ-20 skrev:
Goran_Rudling skrev: Bäste Förnamn Efternamn (om jag minns rätt),

Nu är ju inte detta flashback forum precis men hur ser policy ut för outningar egentligen? Jag hittade inget nedskrivet men det brukar ju höra till god ton att man skiljer på nick och person så att säga och inte outar. Admin? (Jag tar upp det som principfråga - Harryup får svara för sig själv.)

DQ

Bäste DQ-20,

Jag inser och anser att jag brutit mot god ton på forumet. Hade inte kommit till den insikten om du inte tog upp det. Har tyvärr gjort det på fler ställen.

Jag gör inte om det.

Vet inte om det hjälper.

Ber om ursäkt,

Göran Rudling

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2009-06-16 17:56

Goran_Rudling skrev:Jag inser och anser att jag brutit mot god ton på forumet. Hade inte kommit till den insikten om du inte tog upp det. Har tyvärr gjort det på fler ställen.

Du kan gå tillbaka till inlägget och redigera det så slipper jag göra det.
- Militant slacker

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2009-06-16 19:04

Det enklaste sättet att klara ut vem som nu var Linnagent runt 81/82 är ju att kontakta Linn och fråga. Fast det är väl för enkelt...

Förstår inte riktigt varför det är så viktigt iof.

Lika lätt är det att kolla försteget. GR tar fram boken, Peter tar fram sitt försteg så får en oberoende jämföra kretsarna. Skitlätt!

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi