RogerGustavsson skrev:Frisk skrev:nadifierad skrev:Häftigt bygge! :D
Har du provat skivan i svarv, med indikatorklocka?
Tackar.
Centrerat skivan i svarv, i samband med att "centrumhållaren" svarvades, dock behövt skruva isär dessa igen, hade skydd över kullagren vid svarvning för att inte få in spånor i de.
Sitter keramiska abec-5-lager i talriken men kommer nog bli inlines-lager istället, upplever de keramiska lite "hackiga" Men ska undersökas noggrannare, kanske är jämna nog när det sitter tung skiva på.
När lager med mera är klart kommer tallriken justeras mer exakt igen. Men dumt att göra det jobbet fullt ut innan jag vet jag inte kommer behöva skruva isär spelaren mer.
Kullager brukar inte användas i tallrikslagren på skivspelare. Har det att göra med att de "bullrar" en del?
Troligtvis. Hoppas dock på att den tunga skivan kompenserar för detta, även tänkt fylla igen "hålet" med blästersand eller något annat vibrationsätande. Skulle det ställa till med problem har jag en del reservlösningar på lager..
Samtliga lager är dessutom avlastade med O-ringar, både utanför och innanför. Räcker detta? Vet ej än...
Edit:
För att inte prata för mycket OT, finns ju armar med olika längd, många armar som klassas som "finare" är väl ofta längre? Misstänker det är en balansgång på hur lång arm det går ha med, vinkelfelet blir ju mindre, men borde bli svårare att ställa bra nåltryck samt bli mer rörelse-tröghet i sidled, eller tänker jag fel? Även nålvinkel (VTA?) borde bli svårt att ställa, eller i alla fall kräva mycket större utslag vid infästningen.