Peter Steindl?

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-06-17 15:06

JanBanan skrev:Ja, man kanske kan skriva vad som helst oberoende av vad man menar?

Det säger jag inte. Jag menar bara att om man använder ett begrepp som kan inrymma många variabler (som "konstruktion") så är det ju inte säkert att just din tolkning är den rätta. En konstruktion behöver, som jag skrev, inte vara en fysisk produkt. Precis som att träd inte behöver vara just en björk - men säger jag björk så menar jag just ett sådant träd.

/ B

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2009-06-17 15:15

Goran_Rudling skrev:Käre Peter,
Jag har givit dig många möjligheter att berätta hur det förhöll sig. Jag väntar på ditt svar. Det verkar sitta oerhört långt inne. Jag ställer inte frågan var.

Är detta din Portal? Trodde att det var en tråd på faktiskt.se . Tycker du att det är obehagligt att jag skriver på denna tråd? Skulle du vilja förbjuda mig?

Kommer inte att skriva på ett tag. Så du kan lugnt utveckla dina ”minnen”, ”verkligheter”, ”fantasier” etc ett tag i lugn och ro.

Kraftig psykopatvarning!

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-06-17 15:28

Goran_Rudling skrev:
petersteindl skrev:
………………….
En annan sak man bör tänka på är att om Göran Rudling skulle berätta sin historia, men inte såsom han själv minns den utan såsom jag minns den; Skulle hans memoarer vara sanna eller falska då? Jag anser att de skulle vara falska för de är ju i så fall inte hans memoarer. Alltså, Göran Rudling har sin upplevelse vid en viss tidpunkt och jag har min. <b>Göran Rudling får berätta sina memoarer, men frågan är om denna tråd är Göran Rudlings portal. </b> Jag kommer att berätta min upplevelse och jag kommer att göra det i denna tråd.

MvH
Peter

petersteindl skrev: fre nov 09, 2007
Vad betyder historia?
Det är bara då man genom en ”aha” upplevelse till fullo förstått och lärt av historien som man kan lämna den bakom sig och gå vidare utan börda så att om ens vägar korsas på nytt så får det inte samma konsekvens. Följden blir således att då man försöker glömma eller redigera om historien eller stryka historien ur boken eller sätta käppar i hjulet för att historien inte helt skall komma fram och synas<b> t ex genom att förbjuda eller stänga ett forum eller del av forum </b> så har man bäddat för att historien senare kommer fram men då ännu starkare och kanske på ett sätt som man definitivt inte kan handskas med. Misstag bör man inte upprepa, därför är det viktigt att lära sig av dessa.

Käre Peter,
Jag har givit dig många möjligheter att berätta hur det förhöll sig. Jag väntar på ditt svar. Det verkar sitta oerhört långt inne. Jag ställer inte frågan var.

Är detta din Portal? Trodde att det var en tråd på faktiskt.se . Tycker du att det är obehagligt att jag skriver på denna tråd? Skulle du vilja förbjuda mig?

Kommer inte att skriva på ett tag. Så du kan lugnt utveckla dina ”minnen”, ”verkligheter”, ”fantasier” etc ett tag i lugn och ro.

Göran

Denna tråd heter Peter Steindl? Du får gärna skriva i denna tråd på samma sätt som andra gärna får skriva i denna tråd.

Men om du vill skriva dina memoarer så kanske en Göran Rudling?-tråd vore lämpligare. Och ja, jag skulle i så fall också skriva i tråden, precis som alla andra skriver. Jag kanske t o m skulle komma med en kommentar och en del frågor, men om det är något som jag skulle anse vara korrektare att skriva i Peter Steindl?-tråden istället, så skulle jag skriva det i denna här tråden.

Häng inte upp dig på ordet "portal", för mig betyder ordet bara en dörr utåt. Jag såg att denna tråd fanns och att det frågades efter mig. Då först gick jag in på detta forum. Ämnet är Peter Steindl och helst ur Peter Steindls synvinkel. Så har jag tolkat tråden i alla fall då det frågades efter mig och om jag var på forumet och kunde skriva.

Göran, jag lägger in mitt inlägg då jag bestämmer att det skall ske. Svaret är ett svar till alla de som läser detta forum även om det är du som är frågeställaren. Det är i stort sett färdigskrivet. Det skall redigeras, rättas på språkliga fel och struktureras. Det gör jag då jag finner lämplig tid för det.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2009-06-17 15:48

JanBanan skrev:
Goran_Rudling skrev:Käre Peter,

Kraftig psykopatvarning!

Ja det där inlägget från GR känns ju lite lätt obehagligt. Han är väl inte så hemma på internetforum och förstår inte riktigt vad som kan anses vara lämpligt beteende. Han hängde ju nyligen ut identitet på viss medlem vilket jag tycker är duktigt osnyggt.

/Peter

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-06-17 17:02

Jag skapade en Göran Rudling tråd.

Göran är en kuf man borde veta mer om så man kan värdera hans inlägg.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
DQ-20
Skum fogare

Inläggav DQ-20 » 2009-06-17 18:07

MagnusÖstberg skrev:Göran är en kuf man borde veta mer om så man kan värdera hans inlägg.

Är det något som utmärker faktiskt är det att i princip alla som gör inlägg är kufar. Isynnerhet de som gör många inlägg. En del är dock mindre trevliga och några är dessutom dumma i huvudet, permanent eller intermittent, men det är också allt som skiljer. Just nu har jag "vi är alla ortho-fånar" som fönstertext men det skulle lika gärna kunna stå "vi är alla kufar".

/DQ
I try to change the formality and everything about it
People killing people for a reason
You make mistakes
You don't regret
So make a conclusion
.

- Infected Mushroom: Change the formality

johanrohm

Inläggav johanrohm » 2009-06-17 20:40

qwerty
Senast redigerad av johanrohm 2012-08-23 23:42, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Sanny_X

Inläggav Sanny_X » 2009-06-17 21:03

johanrohm skrev:Är Faktiskt ett forum bara för inbördes beundran?

Nej, utomstående får också beundra Faktiskt.se
Sovrum : Dator + Onkyo 709 + Yamaha 555

Vardagsrum : Sonos + Ultradrive + A500 + XL-Fidelity PG-1500 + sub: 2st the box TA18

Biorum : Dator + Sony STR-DH770 + Tannoy Reveal + sub: 2st the box TA18

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-06-17 22:07

Sanny_X skrev:
johanrohm skrev:Är Faktiskt ett forum bara för inbördes beundran?

Nej, utomstående får också beundra Faktiskt.se

Precis.
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2009-06-17 22:19

johanrohm skrev:Faktisk börjar te sig lite märkligt nu…
Nu? Det har varit märkligt sedan starten. I like.

Är Faktiskt ett forum bara för inbördes beundran?
Jämfört med andra forum, vilket forum är inte det?

Att Faktiskt är ett entusiastforum det framgår med all önskvärd tydlighet. Vill verkligen forumets medlemmar inte vidga sina vyer, ta in kritik utifrån?
Skulle det faktum att det är ett entusiastforum (om igen - vilket forum är inte det?) vara ekvivalent med att inte en enda av medlemmarna vill vidga sina vyer? Du är medlem - vill inte du vidga dina vyer?

Ta hand om er.
Du har annonserat din avgång som medlem. Skulle inte du avsluta ditt medlemskap? Vad håller dig kvar? Eller har jag missuppfattat något?

Användarvisningsbild
Greensleeves

Ett märkligt forum med hög grad av entusiasm...

Inläggav Greensleeves » 2009-06-17 22:29

johanrohm skrev:Faktisk börjar te sig lite märkligt nu…

Är Faktiskt ett forum bara för inbördes beundran?

Jag försöker beundra alla... även om det stundtals... kräver energi... :mrgreen:

johanrohm skrev:... Att Faktiskt är ett entusiastforum det framgår med all önskvärd tydlighet...

Vad vore livet utan entusiasm..? Jag vågar knappt tänka tanken fullt ut..! :shock:
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
_Fredrik_
Hans Solo

Inläggav _Fredrik_ » 2009-06-17 22:49

CrazyHifi skrev:Den satt som kuken i Gretas fittta
Alltså, det är sånt där som drar ner Faktiskt.se i smutsen, totalt ovidkommande och dessutom med ord som bara används i nödfall här på forat. :x
Senast redigerad av _Fredrik_ 2009-06-17 22:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2009-06-17 22:50

8O :oops: 8O
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
schmutziger
Felfasarn

Inläggav schmutziger » 2009-06-18 00:16

Är denna tråd den längsta och mest lästa i faktiskt.se:s historia? Eller hur långt är det kvar, det kan inte vara mycket tycker man...
Tycker Rookie isf borde bli förärad med nån fräsig titel.

MP

Inläggav MP » 2009-06-18 00:28

Ska ni hålla på så där... kasta gegga och slafsa ned i Peters tråd? :?

Bild
Fritestare av 13:e graden
Testfrihet, Jämnvikt, Brödfruktstund

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2009-06-18 00:33

Monitorering pågår för fullt på Linnioternas forum:

http://forum.selleri.de/viewtopic.php?f=1&t=5663&st=0&sk=t&sd=a&start=0

Användarvisningsbild
Naqref
Saknad grundare, †2014

Inläggav Naqref » 2009-06-18 07:42

JanBanan skrev:Monitorering pågår för fullt på Linnioternas forum:

Trevligt! Linn-folket hade ju en gång i tiden en egen tillflyktsort/forumavdelning här efter att Sladd "rensade ut lite oliktänkande" på hf.nu. Detta var innan de skapade selleri.de. Nästan mer obskyrt namn än faktiskt.se :D
Audiodesigner åt en del. Larsen, Holographic Audio etc.
CEO och huvudägare i Acoustic Landscape R&D AB.
CTO / R&D Manager och delägare i Acoustic Illusion AB.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-06-18 10:11

Naqref™ skrev:

Trevligt! Linn-folket hade ju en gång i tiden en egen tillflyktsort/forumavdelning här efter att Sladd "rensade ut lite oliktänkande" på hf.nu. Detta var innan de skapade selleri.de. Nästan mer obskyrt namn än faktiskt.se :D

Det är ganska intressant att hänga på båda sajterna. Sportis och jag gör så, kanske är det fler men med olika nick?

/ B

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2009-06-18 10:12

Bill50x skrev:
Naqref™ skrev:

Det är ganska intressant att hänga på båda sajterna. Sportis och jag gör så, kanske är det fler men med olika nick?

/ B

Har en känsla av att Sture gör det.

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2009-06-18 10:21

JanBanan skrev:
Bill50x skrev:Det är ganska intressant att hänga på båda sajterna. Sportis och jag gör så, kanske är det fler men med olika nick?

Tvivlar. Om GR skriver under eget namn här så behöver han väl inte gömma sig "hemma"?

/ B

Användarvisningsbild
Greensleeves

Ha det bra..!

Inläggav Greensleeves » 2009-06-18 10:44

Jag hoppas ni alla har det bra... Linnägare såväl som vanliga dödliga... Ha det gott i denna gröna tid..! :)
Med utomordentligt vänlig hälsning från Thomas; en ytterst allmän amatör i ordets djupaste mening.

Användarvisningsbild
sportbilsentusiasten
Nej, Sporthojsentusiasten

Inläggav sportbilsentusiasten » 2009-06-18 16:38

Varför gömma sig bakom olika nic?
Jag är sportis på alla svenska forum. Gillar ju bilar så ett och annat bilforum är hedrade av mitt nic.
Utomlands funker inte nic'et så där är det ett engelskt. Skulle tänkt till bättre när jag reggade sportis :oops:

Användarvisningsbild
Empire
inaktiv

Inläggav Empire » 2009-06-18 18:07

Peter
Erik Andersson ( PERKA för vissa ) skriver i ett annat forum så här under sitt nick
Startade Dala-Ljud i Borlänge och Ljudbutiken i Stockholm.

Du skriver
VD Bremen Production AB; Grundare av Ljudbutiken AB;
Eriks del var kanske inte ett AB, vad vet jag, eller var det Erik "bara" i Stockholm.

Kommer detta åsså med i dina memoarer?

MVH
//E

Användarvisningsbild
JanBanan
Inaktiverad

Inläggav JanBanan » 2009-06-18 18:48

Bill50x skrev:
JanBanan skrev:
Bill50x skrev:Det är ganska intressant att hänga på båda sajterna. Sportis och jag gör så, kanske är det fler men med olika nick?

Tvivlar. Om GR skriver under eget namn här så behöver han väl inte gömma sig "hemma"?

/ B

Det verkar minsann som om jag hade rätt! 8)

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2009-06-18 19:23

Ja, Sture är minsann Göran!
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Frodrak

Inläggav Frodrak » 2009-06-19 23:33

eller tvärtom, kanske bakåfram, och där till utoin..

Å så blir det svart, eller jag vet inte...
Don't worry about avoiding temptation. As you grow older, it will avoid you.

Ett par Vifa D25AG-69-06 sökes...

Användarvisningsbild
Schull

Re: Ha det bra..!

Inläggav Schull » 2009-06-19 23:36

Greensleeves skrev:Jag hoppas ni alla har det bra... Linnägare såväl som vanliga dödliga... Ha det gott i denna gröna tid..! :)

+1
Rent, Djupt, Starkt ! Svenska Subwoofer & Rusdrycksförbundet....

Användarvisningsbild
nolimitsoya
Inaktiverad

Inläggav nolimitsoya » 2009-06-19 23:59

Empire skrev:Eriks del var kanske inte ett AB, vad vet jag, eller var det Erik "bara" i Stockholm.

Eller så startade den tillsammans. Kan du räkna ut sannolikheten för det?
... Fel tråd... :oops:

Användarvisningsbild
Rookie

Inläggav Rookie » 2009-06-21 18:16

schmutziger skrev:Är denna tråd den längsta och mest lästa i faktiskt.se:s historia? Eller hur långt är det kvar, det kan inte vara mycket tycker man...
Tycker Rookie isf borde bli förärad med nån fräsig titel.

Haha! Ja, typ "Skrivit minst i sin egen tråd" eller nåt mera fyndigt. "Tappat tråden" kanske.
Back in black!

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-06-21 18:49

schmutziger skrev:Är denna tråd den längsta och mest lästa i faktiskt.se:s historia? Eller hur långt är det kvar, det kan inte vara mycket tycker man...

det finns en tråd som är på 319 sidor...
Bikinitider

FöregåendeNästa

Återgå till Generellt om hifi