Goran_Rudling skrev:petersteindl skrev:
………………….
En annan sak man bör tänka på är att om Göran Rudling skulle berätta sin historia, men inte såsom han själv minns den utan såsom jag minns den; Skulle hans memoarer vara sanna eller falska då? Jag anser att de skulle vara falska för de är ju i så fall inte hans memoarer. Alltså, Göran Rudling har sin upplevelse vid en viss tidpunkt och jag har min. <b>Göran Rudling får berätta sina memoarer, men frågan är om denna tråd är Göran Rudlings portal. </b> Jag kommer att berätta min upplevelse och jag kommer att göra det i denna tråd.
MvH
Peter
petersteindl skrev: fre nov 09, 2007
Vad betyder historia?
Det är bara då man genom en ”aha” upplevelse till fullo förstått och lärt av historien som man kan lämna den bakom sig och gå vidare utan börda så att om ens vägar korsas på nytt så får det inte samma konsekvens. Följden blir således att då man försöker glömma eller redigera om historien eller stryka historien ur boken eller sätta käppar i hjulet för att historien inte helt skall komma fram och synas<b> t ex genom att förbjuda eller stänga ett forum eller del av forum </b> så har man bäddat för att historien senare kommer fram men då ännu starkare och kanske på ett sätt som man definitivt inte kan handskas med. Misstag bör man inte upprepa, därför är det viktigt att lära sig av dessa.
Käre Peter,
Jag har givit dig många möjligheter att berätta hur det förhöll sig. Jag väntar på ditt svar. Det verkar sitta oerhört långt inne. Jag ställer inte frågan var.
Är detta din Portal? Trodde att det var en tråd på faktiskt.se . Tycker du att det är obehagligt att jag skriver på denna tråd? Skulle du vilja förbjuda mig?
Kommer inte att skriva på ett tag. Så du kan lugnt utveckla dina ”minnen”, ”verkligheter”, ”fantasier” etc ett tag i lugn och ro.
Göran
Denna tråd heter Peter Steindl? Du får gärna skriva i denna tråd på samma sätt som andra gärna får skriva i denna tråd.
Men om du vill skriva dina memoarer så kanske en Göran Rudling?-tråd vore lämpligare. Och ja, jag skulle i så fall också skriva i tråden, precis som alla andra skriver. Jag kanske t o m skulle komma med en kommentar och en del frågor, men om det är något som jag skulle anse vara korrektare att skriva i Peter Steindl?-tråden istället, så skulle jag skriva det i denna här tråden.
Häng inte upp dig på ordet "portal", för mig betyder ordet bara en dörr utåt. Jag såg att denna tråd fanns och att det frågades efter mig. Då först gick jag in på detta forum. Ämnet är Peter Steindl och helst ur Peter Steindls synvinkel. Så har jag tolkat tråden i alla fall då det frågades efter mig och om jag var på forumet och kunde skriva.
Göran, jag lägger in mitt inlägg då jag bestämmer att det skall ske. Svaret är ett svar till alla de som läser detta forum även om det är du som är frågeställaren. Det är i stort sett färdigskrivet. Det skall redigeras, rättas på språkliga fel och struktureras. Det gör jag då jag finner lämplig tid för det.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.