Hur är det med axeln? Har du kunnat komma igång med lödning än?

Jag har iallfall gjort ett lock på min

Moderator: Redaktörer
Bullit skrev:@ Ceder:
Jag har några exakt likadana kondingar och har testat dom med gott resultat.
Dom du har ger 23 500 uF/kort. Det borde räcka initialt. Jag själv kör just nu med "bara" 10 000 uF på 2 kort + dom som sitter på kortet, och jag upplever inte det som några problem.
Givetvis så kan det kännas av vid riktigt tung belastning med allt som oftast så räcker det. Tror att det kan bli bra, om inte annat så går det alltid att uppdatera i efterhand..
fjunet skrev:
Är det ingen annan som bygger?!
rikkitikkitavi skrev:löd inte alla benen på LM3886 innan den är fäst (temporärt) mot en kylfläns. löd endast en pinne för att fixera kretsen, lägg sedan kretskortet med alla LM3886 mot en plan yta och löd resten av benen.
hassez skrev:fjunet skrev:Jag har varit och hämtat motstånden idag! Köpte dock inte så många att jag kan matcha.
Hur stor noggrannhet behövs för ändamålet?
I BOMen står det att de har 1% tolerans men elfa och databladet säger 10%. Det senare alternativet borde stämma bäst.
Detta togs upp i gruppköpstråden men jag tror inte att man kom fram till något alls.
I applications note AN-1192 står det 1 % för motsavarande motstånd.
Du får väl försöka matcha så gott det går, dom ska ju matchas tre till varje kort, 0,2 ohm är väl inte så noga, men dom som sitter på samma kort bör vara så lika som möjligt
rikkitikkitavi skrev:ju högre motstånd, desto mindre påverkan får skillnaden i förstärkning mellan de olika LM3886 . Dvs utströmmen blir mera jämnt fördelad.
samtdigt vill man inte ha för stort R för då blir utgångsimpendansen för hög vilket påverkar bashögtalarna och delningsfiltermm. det är samma effekt som av att man har för tunn högtalarsladd. men det är resistanser uppåt 1 ohm vi talar om då, även om det beror på hur många LM3886 som är parallellkopplade.
men 0,18 eller 0,22 ohm ,jag hade valt 0,22 för det är lite bättre.
elfa.se skrev:70-046-66 GBPC3510 brygga 35A 1000V 35 A 1000 V Ifsm: 400 A 42,52kr
Ceder skrev:Tack för snabbt svar, utöver att du föredrar 0,22, skulle dessa kunna fungera som ersättare för de i BOMen (60-639-29)?
Jo precis, om något skulle bli knas på någon förstärkarmodul och det blir kortis så finns ju alltid kapacitansen kvar i kondensatorerna som kan hålla en del energi efter att säkringen har gått.Lazyworm skrev:Ollebolle, du har tänkt på att all ström från kondingbatteriet kommer gå vidare till opamparna vid fel ifall du lägger säkringen före likriktaren?
Dvs. den ström som finns uppladdad.
Lazyworm skrev:edit: såg Rikis förklaring till varför man inte ska ha på seekundären.
rikkitikkitavi skrev:Så jag hade skippat säkringen , men satt en säkring på före likriktarbryggan till nätdelen , samt en på primären (nästan nödvändigt)
Ett likspänningsskydd kan vara en god ide dock.
Lazyworm skrev:Två st rätt dimensionerade säkringar på Sekundären borde ju vara mer meningsfull än en före likriktaren då man lär ha säkrat på primärsidan också?
Lazyworm skrev:Har själv poppat en del säkringar som suttut i serie med matningen (efter kondingpaketet ) (dessa är guld värda vid test och sätts då till små värden.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 240 gäster