Flint skrev:Nersvärtning av en vara eller ett märke utan bevis är förtal.
Nej. Man kan bara förtala fysiska personer.
Moderator: Redaktörer
Det skulle inte jag heller göra om jag inte var intresserad av ett par.Flint skrev:Någon sa att högtalarmärket Guru använder dåligt internkablage som ärgar och vittrar sönder på några år i vissa miljöer.
Men jag finner det inte intressant att kolla upp.
MagnusÖstberg skrev:.... vad det nu har med spikes och mjuka fötter att göra
ThePreTor1aN skrev:Göran Rudling äger
Richard skrev:
Vi tar det lugnt och fint, först nyare mätningar på Linn LP 12:
http://stereophile.com/turntables/1103linn/index4.html
Här kan man se att den direktdrivna Pioneer Pl L1000-AT 8008 mäter betydligt bättre, med avseende på jämn rotation av skivan. Mindre störningar också.
housemicke skrev:Richard skrev:
Vi tar det lugnt och fint, först nyare mätningar på Linn LP 12:
http://stereophile.com/turntables/1103linn/index4.html
Här kan man se att den direktdrivna Pioneer Pl L1000-AT 8008 mäter betydligt bättre, med avseende på jämn rotation av skivan. Mindre störningar också.
Richard skrev:
Så över till förstärkare:
Linn klimax twin ( slutsteg )
http://stereophile.com/solidpreamps/863/index6.html
Kanalseparationen är mindre än 45 db.
Lazyworm skrev:Men det kanske finns en trallgöksavdelning som fipplar med högtalare å en som fipplar med förstärkare där dessa inte har någon som helst internkommunikation.
MagnusÖstberg skrev:Har någon, någonsin påstått motsatsen ?
Lazyworm skrev:Men det kanske finns en trallgöksavdelning som fipplar med högtalare å en som fipplar med förstärkare där dessa inte har någon som helst internkommunikation.
Lazyworm skrev:Perfekt att bygga en förstärkare som slår ifrån vid samma Impedans som sina egna Referens högtalare har om man "gasar på" lite.![]()
Flint skrev:Någon sa att högtalarmärket Guru använder dåligt internkablage som ärgar och vittrar sönder på några år i vissa miljöer.
Flint skrev:Men jag finner det inte intressant att kolla upp.
Flint skrev:Raderat inlägg eftersom det bara var tänkt som ett exempel på gränslöst dåligt beteende.
hevi skrev:Lazyworm skrev:Perfekt att bygga en förstärkare som slår ifrån vid samma Impedans som sina egna Referens högtalare har om man "gasar på" lite.![]()
Jag säger att det är genialt. Om den inte skulle stänga av sig när man krämar på lite, hur skulle man då kunna höra sig själv stampa takten och sjunga med?![]()
H
Flint skrev:IngOehman
Som sagts, bättre att vara tyst om man inte är beredd att säga b efter a:et. Speciellt om man är en förebild av något slag.
MagnusÖstberg skrev:Flint skrev:IngOehman
Som sagts, bättre att vara tyst om man inte är beredd att säga b efter a:et. Speciellt om man är en förebild av något slag.
Hur länge till kommer du hålla på innan du avregistrerar dig igen?
Jag undrar om det är när du mår riktigt dåligt som du registrerar dig igen och hoppas således att du snart mår bättre så du kan avregistrera dig. Det vore kanske bäst för alla.
Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Flint skrev:IngOehman
Jag undrar om det är när du mår riktigt dåligt som du registrerar dig igen och hoppas således att du snart mår bättre så du kan avregistrera dig. Det vore kanske bäst för alla.
Vet inte.
MagnusÖstberg skrev:Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Flint skrev:IngOehman
Vet inte.
Jag vet ju, vilket du också vet, att det är skit när man mår kass.
Hoppas att det blir bättre snart!
Användare som besöker denna kategori: nasse och 21 gäster