Lazyworm skrev:Goran_Rudling skrev: Se till att du inte har extra passiva högtalare i rummet som i TV, radio, hörlurar etc.
Tala sen om för mig hur du upplevde det.
Göran Rudling
Vad sägs Göran, jag tar hem ett par Linn referensburkar till mig (så du inte kan skylla på högtalarna), sen kommer du å hälsar på och gör ett blindtest på ifall du hör när det finns hörlurarna i rummet mot när de inte är inne, hur mycket vill du ha ifall du lyckas pricka in detta med signifikans och hur mycket tycker du att jag ska få ifall du misslyckas med detta?
Det vore ju fantastiskt om du i ett 40kvm rum verkligen kan höra när någon lyft in hörlurarna i rummet mot när de är utanför rummet.
Om ni skulle göra det, baxa hem ett par linnreferensburkar till dig, och det visar sig ( vilket är mycket troligt ) att dessa låter sämre än dina högtalare, vid blindtesten- vad tror du skulle hända ? Jo- följande:
Linnfantasten kommer med emfas att klia sig i huvudet, för att sedan säga: "Du har för dålig signalkälla". Riktigt bra högtalare behöver väldigt bra signalkällor".
Förnekelse i sten är vanlig inom all sorts sekterism och religion.
Men- att ens Göran skulle våga göra testet ( vilket jag tvivlar starkt på, men jag kan ha fel ) skulle i sin tur innebära att avprogrameringsprocessen åtminstone kan börja.
Så var det ju för mig ( och många andra ).