Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Bill50x skrev:Men hur belyste du det första kortet, det som ingår i apparaten? (Hönan eller ägget...)
/ B
Bra fråga. Kolla texten på kortet på andra bilden uppifrån. Layout No.2.
ollebolle skrev:Kul!![]()
Funkar den lika bra som UV-lysrör?
Har UV-lysdioderna tillräcklig spridning?
Vanliga brukar ju vara ganska riktade, och man vill ju inte att kortet ska bli jämnt belyst...
Lysrör kan man få byta, men dessa lysdioder håller nog bra mycket längre kan jag tänka
Bill50x skrev:Flint skrev:Bill50x skrev:Men hur belyste du det första kortet, det som ingår i apparaten? (Hönan eller ägget...)
/ B
Bra fråga. Kolla texten på kortet på andra bilden uppifrån. Layout No.2.
Du ritade Layout No1 för hand?
Hehe, jag bara retas med dig
/ B
Flint skrev:Svante skrev:Är sånt där UV-ljus också farligt för ögonen?
Annat UV-ljus fick jag lära mig att man skulle akta sig för pga risken för gråstarr.
Absolut. Känns på en gång. Och ändå används blackligt på lokal som stämningsförhöjare.
Svante skrev:Flint skrev:Svante skrev:Är sånt där UV-ljus också farligt för ögonen?
Annat UV-ljus fick jag lära mig att man skulle akta sig för pga risken för gråstarr.
Absolut. Känns på en gång. Och ändå används blackligt på lokal som stämningsförhöjare.
Hmm, javisstja. Men... Det där borde ju vara en fråga för nån myndighet om det ger starr. Eller är det fel våglängd för det, kanske? Det vore ju trevligt om man kan exponera utan skyddsglas.
Hmm, strålskyddsmyndigheten kanske vet...
Svante skrev:Hmm, strålskyddsmyndigheten kanske vet...

Svante skrev:Det var länge sedan jag gjorde sånt här själv nu. Hur framställer du originalen som du lägger på kretskorten? Overheadfilm?
Och vad etsar du med? Är det fortfarande ammoniumpersulfat som gäller?
Svante skrev:Ah är det sånt papper på bilden?
Hur smala linjer fixar man att göra? Kan man gå mellan benen på en IC?
Svante skrev:Hur smala linjer fixar man att göra? Kan man gå mellan benen på en IC?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster