Moderator: Redaktörer
pingvinlakrits skrev:Baselementet är specialutvecklat med en något mjukare upphängning för att bättre hantera ljudtrycket i den slutna lådan och är således inte samma som i i32s vad jag förstått.
KarlXII skrev:Vilken snygg högtalare!![]()
Tänk om bara elementen kunde varit lite porrigare också....
Britt-Gunnar skrev:KarlXII skrev:Vilken snygg högtalare!![]()
hehe, ja det är nästan lite förvånande IÖ verkar ju väldigt perfektionistisk vad det gäller sina konstruktioner men porrigheten på elementen verkar han ha glömt
KarlXII skrev:Vilken snygg högtalare!![]()
pingvinlakrits skrev:Såhär ser de ut, mina iallafall.
pingvinlakrits skrev:Tog en bättre bild nu på morgonen:
http://i7.photobucket.com/albums/y292/k ... n/i16s.jpg
paa skrev:pingvinlakrits skrev:Tog en bättre bild nu på morgonen:
http://i7.photobucket.com/albums/y292/k ... n/i16s.jpg
Skojar du med oss, det är ju samma bild som den längre upp i tråden!
KarlXII skrev:Ameh! Lite stil och finess kan ju aldrig skada - det behöver ju inte gå ut över prestanda.
Sen vad som är stil och finess kan ju diskuteras.
Elementen ser ju ut som svarta hål, och dessutom ser baselementet väldigt plastigt ut. Inte så konstigt då det är polypropylen, men anblicken av elementet anser jag ger en billig känsla och ett intryck av att den låter...."plopp". Typ.
Själv gillar jag ju vita element eller metallelement eller åtminstone jävla en fasplugg, men det är ju kanske hopplöst 1990 och att närmast jämföras med ståfrilla och/eller axelvaddar.
Egentligen är det väldigt lite som krävs för att en viss grad av porrighet är uppnådd: att göra som BC Aqoustique. Gör diskanten i aluminiumfinish och sätt en ring runt baselementet, så blir det skitbra. Dessutom kanske det ger vissa ytterligare fördelar med minimering av rippel runt skruvskallarna. Eller inte.
Såhär, ungefär.
Diskanten är dock helt okej. Fast den vore ännu snyggare med en liten trimring eller som ovan, helt i alu utom domen förstås.
Britt-Gunnar skrev:det här är väl ganska porrigt, ser ju ut som en bröstvårta
pingvinlakrits skrev:DVD-Ai: klart du ska ha i16s eller i32s, det fattar ju vem som helst.![]()
i28 blir nog bra ska du se. Men i16s/i32s är ju mycket snyggare.
Basmodulerna står mycket diskret undangömda i hörnet, längst till höger i bild. Det blev som så att det låter bäst med bägge modulerna i samma hörn, sluten låda (infra) vilket gjorde att jag kunde bygga in dem i en sideboard av ek, med dold kabeldragning hela vägen. Me like. Sambo like.
Egentligen ska det ju till (minst) fyra ytterligare infra P basar för att komma upp i nästan samma nivå som med mina prof.X2, som i den mindre lådan.
Du har ju hört vad prof.X2 kan prestera här och det var lite overkill för mig. Men de finns kvar om andan faller på.Prestandan räcker till iallafall, med lite marginal. Vill man spela riktigt högt så får de jobba hårt dock, men de hänger med ganska långt.
Sedan kan jag utan omsvep säga att jag kör i16s fullrange ganska mycket, dvs helt utan basmodulerna inkopplade, och det låter mycket bra som det är.
Men det ser ut såhär iallafall:
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster