Svante skrev:Goran_Rudling skrev:Jag har i ytterligare ett svar till Svante visat att han återigen har fel.
Jaså...? Var då?
Min Bayesianska böjning tvingar mig att sätta en prior strikt större än noll.
/DQ
(Klartext. Chansen finns. Alltid.)
Moderator: Redaktörer
Svante skrev:Goran_Rudling skrev:Jag har i ytterligare ett svar till Svante visat att han återigen har fel.
Jaså...? Var då?
Richard skrev:Sedan kan jag säga att det inte går att höra skillnad mellan en okomprimerad master och en färdig okomprimerad cd-skiva. De låter likadant.
Svante skrev:Richard skrev:Sedan kan jag säga att det inte går att höra skillnad mellan en okomprimerad master och en färdig okomprimerad cd-skiva. De låter likadant.
Du behöver inte blanda in komprimerad eller inte i det här resonemanget alls. Det går inte att höra skillnad på signalerna alls. Detta eftersom det är samma bitar som kommer av CDn som man har lagt på den.
Men det var nog det du menade.
Goran_Rudling skrev:
Vi kommer att komma fram till vem som är naken och vem som har alla kläderna på. Var inte orolig. Tänk bara på att solen lyser och du kommer behöva solskydd.
Goran_Rudling skrev:Problemet med dig är inte din personlighet. Problemet är att du har fel. Och när du har fel har du en oförmåga att förstå det. Det leder till ett problem med din personlighet. Men det är inte din personlighet som kommer först.
DQ-20 skrev:Svante skrev:Goran_Rudling skrev:Jag har i ytterligare ett svar till Svante visat att han återigen har fel.
Jaså...? Var då?
Min Bayesianska böjning tvingar mig att sätta en prior strikt större än noll.
/DQ
(Klartext. Chansen finns. Alltid.)
housemicke skrev:Goran_Rudling skrev:
Vi kommer att komma fram till vem som är naken och vem som har alla kläderna på. Var inte orolig. Tänk bara på att solen lyser och du kommer behöva solskydd.
haha jo man kan ju undra vem som står naken egentligenGoran_Rudling skrev:Problemet med dig är inte din personlighet. Problemet är att du har fel. Och när du har fel har du en oförmåga att förstå det. Det leder till ett problem med din personlighet. Men det är inte din personlighet som kommer först.
humor, nu har jag inte riktigt räknat hur många av dina sk "teorier" det slagits hål på i tråden men jag skulle gissa på 99%+, men trots det anser du att du har rätt, mycket märkligt. det verkar som du har en förmåga att inte förstå när du har fel. eller ändå tycka att du har lite rätt när du har fel.
Stehpan skrev:Till IÖ:
Jag har läst dina kommentarer på mina inlägg.
Jag vill inte störa mer i denna tråd just nu när viktiga saker utreds men jag tror att pudelns kärna handlar om "tune method" som utvärderingsmetod. Eller rättare sagt om "tune method" som metod överhuvudtaget. I min värld är den självklar. Samtidigt kan jag förstå att den för en sunt kritiskt lagd person kan låta som humbug.
Stehpan skrev:Jag skall ge ett litet exempel på bra och dålig tune tror jag...
När CD-spelarna introducerades på 80-talet så påstods det att dessa var näst intill perfekta. De mätte väldigt bra och kunde återge ljud i hela det hörbara registret. På pappret var de helt överlägsna vinylen som inte alls hade samma höga prestanda.
Stehpan skrev:Det fanns en förväntan att detta format skulle låta bättre än vinyl.
När man (eller åtminstone LP12-ägare) sedan lyssnade på CD så var det ändå något som inte stämde. Vinylen var likt förbannat bättre. Jag vet att detta har förklarats med att folk gillar "färgningen" som vinylen skapade.
Detta tycker jag är ett bra exempel där både mätvärden och placeboförväntningarna pekade åt ena hållet och där resultatet av vad man upplevde gick i motsatt riktning. Vinylen var bättre då och är fortfarande konkurrenkraftig ur ett "tunedem" perspektiv
Stehpan skrev:Jag vill både debattera detta men samtidigt inte ockupera tråden så jag kommer inte att återkomma med inlägg på några dagar.
Det finns mycket mer att skriva....
mvh
Steffe
meanmachine skrev:För att ta mig igenom denna djungel av varbal snårskog så tänkte jag att jag nog med all min vunna kunskap skall koka lite kaffe för att hålla mig vaken.![]()
Snacka om magnifico taste.
meanmachine skrev:Man får ju säga vad man vill men det är endast för flint som jag numer hänger här... En skönare snubbe för man leta efter. Sylvass.
Framstår som om du gav igen nuVee-Eight skrev:Inte alls, faktiskt.
Flint skrev:MattiasKarlsson skrev:Flint är lika syvass som hans senilmedecin. Pinsammare kille får man leta efter.
Bevisa det!
IngOehman skrev:Flint skrev:MattiasKarlsson skrev:Flint är lika syvass som hans senilmedecin. Pinsammare kille får man leta efter.
Bevisa det!
Det har du gjort själv. Det räcker, jag litar på det du demonstrerat.
Och din gamly gubbtjyv: Du behöver inte ens redovisa några protokoll.![]()
Det behöver ingen göra för min skull. Om de är hederliga så behövs inga
protokoll, och om de inte är det så hjälper inga protokoll.
Vh, iö
Jax skrev:Goran_Rudling skrev:Vi hör det som en ton som varierar i tonhöjd. Håller du med nu? Om så, skriv att du hade fel så fortsätter vi till nästa exempel där jag också kan visa att du missförstått.
Nu är inte jag Svante men jag själv hålle inte med i ovanstående. Jag menar på att vi uppfattar det som en ton som varierar i amplitud, inte frekvens.
Jag har själv svårt att skilja svagt vibrato från svagt tremolo, det låter väldigt likt.
MagnusÖstberg skrev:Den där frågan ställde du sist också om du minns det Flint? Om jag inte minns fel gillade Ingvar det inte då, varför skulle han göra det nu?
Objektivisten skrev:IÖ, spelar du något instrument, är du musikalisk?
Flint skrev:IngOehman skrev:Flint skrev:MattiasKarlsson skrev:Flint är lika syvass som hans senilmedecin. Pinsammare kille får man leta efter.
Bevisa det!
Det har du gjort själv. Det räcker, jag litar på det du demonstrerat.
Och din gamly gubbtjyv: Du behöver inte ens redovisa några protokoll.![]()
Det behöver ingen göra för min skull. Om de är hederliga så behövs inga
protokoll, och om de inte är det så hjälper inga protokoll.
Vh, iö
Medge att du egentligen gillar det här lite du med din gamle Ostindienfarare.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster