Moderator: Redaktörer
Max_Headroom skrev:Ja, ni fattar va? Essen låter märkligt på nåt skumt sätt på vissa plattor. Varför är det så?
Audiomanikern skrev:Hej!
Fassst s blire ju inte sså mycket luft utav som ex agressiva f och, och mmm o sånt, elleops?
Mvh A*
mats skrev:Morello, ursäkta en dumskalle(eller en som vill lära sig), vad betyder excessiv? Och snälla svara inte(som Öhman svarade i överlägsen stil att jag skulle slå upp det i en ordbok)
mats skrev:Morello, ursäkta en dumskalle(eller en som vill lära sig), vad betyder excessiv? Och snälla svara inte(som Öhman svarade i överlägsen stil att jag skulle slå upp det i en ordbok)
roger skrev:Ibland tycker jag det låter som att själva mikrofonen är orsaken till missljudet.
Nagrania skrev:Eftersom jag vid det här laget har stor vana vid olika mikrofoner så har jag också stött på problemet flera gånger. Problemet kommer sig av att mikrofonen sitter väldigt nära och mitt framför munnen på sångerskan och i bland sångaren. Vissa röster har den här peaken i ess-ljuden och effekten ökar ju närmare man sätter micken. Om man nu skullle sätta micken lite vid sidan av munen så kan man slippa de här skarpa essen. Ett annat sätt är att använda en som Morello redan sagt...en deesser eller ännu hellre ett dynamiskt notchfilter med variabelt Q-värde.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster