Moderator: Redaktörer
kodapa skrev:Flint skrev:Hur vore det med lite debatt om spikfot - mjukfot nu. Tog inspirationen slut?
Vi njuter av mätningarna!
Flint skrev:Hur vore det med lite debatt om spikfot - mjukfot nu. Tog inspirationen slut?
Svante skrev:Flint skrev:Hur vore det med lite debatt om spikfot - mjukfot nu. Tog inspirationen slut?
Mja, vi väntar ju fortfarande på Goran_rudling, men jag börjar tro att han har smitit iväg.
Flint skrev:Svante skrev:Flint skrev:Hur vore det med lite debatt om spikfot - mjukfot nu. Tog inspirationen slut?
Mja, vi väntar ju fortfarande på Goran_rudling, men jag börjar tro att han har smitit iväg.
Vi har förstås gett honom en stor anledning att hävda att området 0-20Hz är viktigt i hans version eftersom vi just har visat att det är svårt att mäta det området trovärdigt. Men då kontrar vi väl med att han ska redovisa en trovärdig liknande mätning i just det området som bekräftar hans teorier.
Flint skrev:Jag har ju ingen uppfattning i den här frågan eftersom jag inte har lyssnat vare sig med spikar eller kuddar under lådorna och jämfört ljudet men ingenting vare sig i debatten som har varit eller min egen gjorda mätning får mig att tro att det ena alternativet skulle vara bättre än det andra.
Vee-Eight skrev:Innan du kan göra ngn slutsats så måste du ju definiera vad "bättre" är i ditt fall.
Vee-Eight skrev:Flint skrev:Jag har ju ingen uppfattning i den här frågan eftersom jag inte har lyssnat vare sig med spikar eller kuddar under lådorna och jämfört ljudet men ingenting vare sig i debatten som har varit eller min egen gjorda mätning får mig att tro att det ena alternativet skulle vara bättre än det andra.
Innan du kan göra ngn slutsats så måste du ju definiera vad "bättre" är i ditt fall.
Jättedrastiskt. Har inte typ 50% av inläggen handlat om det? Eller du kanske bara skojar?1987 skrev:Jag har ett drastiskt förslag; vi kan ju släppa alla mätkurvor och matematiska formler och LYSSNA istället. (Jag är medveten om att detta förslag kan uppfattas som extremradikalt här inne, men jag får väl ta konsekvenserna.)
Kanske t.o.m. klämma in ett litet blindtest för att se om någon kan peka ut spikarna från inget alls eller från SD-kuddar....
Jättedrastiskt. Har inte typ 50% av inläggen handlat om det? Eller du kanske bara skojar?1987 skrev:Jag har ett drastiskt förslag; vi kan ju släppa alla mätkurvor och matematiska formler och LYSSNA istället. (Jag är medveten om att detta förslag kan uppfattas som extremradikalt här inne, men jag får väl ta konsekvenserna.)
Kanske t.o.m. klämma in ett litet blindtest för att se om någon kan peka ut spikarna från inget alls eller från SD-kuddar....
1987 skrev:Jag har ett drastiskt förslag; vi kan ju släppa alla mätkurvor och matematiska formler och LYSSNA istället. (Jag är medveten om att detta förslag kan uppfattas som extremradikalt här inne, men jag får väl ta konsekvenserna.)
Eller hur?Laila skrev:nilsviktor !
Försöker du komma upp i 100% ?
Erik_AA skrev:Fast mätningarna kan bara visa om det föreligger skillnader och var dessa skillnader finns. Blinda lyssningstester är det som trovärdigt kan visa huruvida påverkan är signifikant vid musiklyssning. Det har ju IÖ sagt att han redan gjort för en herrans massa år sedan. Är det så att Flint inte litar på att IÖ gjort det?
Stehpan skrev:Till IÖ:
Hejsan!
Ja, det är samma Steffe på Selleri och Faktiskt!
När jag skrev mitt första inlägg så var denna tråd 10-14 sidor lång.
Jag "visste" att spikfötter var bättre för att det naturligtvis är bättre att högtalaren står still än att den gungar.
Jag trodde att GR skulle kunna bevisa detta ganska kvickt...
Sedan dess har jag lärt mig att detta tydligen inte var riktigt så enkelt...
Jag tror oxå att det märks i mina fortsatta inlägg i selleri-tråden att jag intagit en lite "ödmjukare" inställning.
Jag har heller aldrig förnekat att jag har Linn-prylar och tycker att en stereos kválite skall utvärderas utifrån "tune method".
Jag har ingen dold agenda. Jag har bara försökt förklara Linns och Linnägarens sätt att utvärdera kvaliteten på musikåtergivningen. Jag upplever att det ofta blir missförstånd runt detta.
Speciellt den höga prioritet som vi tilldelar signalkällan.
Hade jag velat köra ett dubbelspel så hade jag naturligtvis inte använt samma användarnamn, för den delen.
mvh
Steffe
Svante skrev:Flint skrev:Svante skrev:Flint skrev:Hur vore det med lite debatt om spikfot - mjukfot nu. Tog inspirationen slut?
Vi har förstås gett honom en stor anledning att hävda att området 0-20Hz är viktigt i hans version eftersom vi just har visat att det är svårt att mäta det området trovärdigt. Men då kontrar vi väl med att han ska redovisa en trovärdig liknande mätning i just det området som bekräftar hans teorier.
Nja, man kan aldrig avkräva någon som inte kan mäta att han ska göra det. Kan man så är det förstås bra, men det kan ju inte vara ett krav för att få delta i debatten. Däremot kan man begära att få veta på vilka grunder han menar att det är så.
Svante skrev:1987 skrev:Jag har ett drastiskt förslag; vi kan ju släppa alla mätkurvor och matematiska formler och LYSSNA istället. (Jag är medveten om att detta förslag kan uppfattas som extremradikalt här inne, men jag får väl ta konsekvenserna.)
Varför inte göra båda delarna?
BACH skrev:Flint skrev:Erik_AA skrev:Är det så att Flint inte litar på att IÖ gjort det?
Ja.
Varför![]()
![]()
Vh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster