Skickade mina basar till Reference 3A i Canada för omkoning, blev kanske nog dyrt men värt pengarna att få behålla dom i orginal.
Moderator: Redaktörer
helios skrev:Hej!
Skickade mina basar till Reference 3A i Canada för omkoning, blev kanske nog dyrt men värt pengarna att få behålla dom i orginal.

helios skrev:2-ch, som igelkotten sa efter han klev ner från rotborsten," Man gör sina misstag".![]()
burrito skrev:Omkantning av originalen är alltså enda lösningen och, jag citerar, "rätt gjort kommer det att resultera i en mycket bra högtalare som kan ge glädje i många år."
burrito skrev:Har nu hittat en betydligt billigare omkantningslösning än att skicka till Kanada.
Ett företag som heter Technovox i Norrtälje gör jobbet för runt en femhundring per element.
Såvitt jag förstår är detta ett seriöst företag som funnits ungefär lika länge som dessa 3a.
burrito skrev:Då får jag väl be om ursäkt för den missen...
Falkis skrev:Glömde visst en...
Bill50x skrev:Svante skrev:Ourk!
Vilken reflex det måste bli från diskanthögtalaren med den där sneda kanten...
Troligen samma reflex som från kanten på en pi60...
/ B
Svante skrev:Bill50x skrev:Svante skrev:Ourk!
Nix. Den är inte fasad i 45 grader utan i 90 grader.
.jpg)
Bill50x skrev:Svante skrev:Bill50x skrev:Svante skrev:Ourk!
Nix. Den är inte fasad i 45 grader utan i 90 grader.
Och?
/ B
Eri skrev:citat från 2-ch
"Det där med "splitsladdad basreflex" Confused skulle jag ta med en nypa salt.
Men det skulle vara kul att höra från någon här som kan det där, (Svante t.ex.) på vilket sätt en splitsladdad konstruktion skiljer sig från en vanlig basreflex om den verkligen är så udda när det kommer till val av element."
Det är i varje fall ingen vanlig basreflex. 3A använde en avstämningsprincip som i alla fall inte jag har stött på tidigare.
Så här ser det ut inuti lådan.
Svante skrev:Tag en spegel som är lika djup som pi60s "hylla" (5 cm?). Lägg den på hyllan. Ser du diskantelementet i spegeln?
Tag en spegel som är lika bred som den andra högtalarens 45-graderskant. Klistra dit den. Ser du diskantelementet i spegeln
JB skrev:Svante skrev:Tag en spegel som är lika djup som pi60s "hylla" (5 cm?). Lägg den på hyllan. Ser du diskantelementet i spegeln?
Tag en spegel som är lika bred som den andra högtalarens 45-graderskant. Klistra dit den. Ser du diskantelementet i spegeln
Men om du sätter en spegel på pi60s hylla och sedan sätter en i taket så ser du diskantelementet

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster