Men vad tycks nu om ovansidan då.. Ska man slipa & betsa svart eller ska man slipa & spraya mattsvart? Vad blir bäst?
Moderator: Redaktörer
perstromgren skrev:Har du provat med vanlig möbelpolish på topparna? Jag tycker att det ser ut som uttorkade vattenfläckar, helt enkelt. De kan tonas ner ganska mycket med bara litet vanlig polish, eller t.o.m. teakolja, litet beroende på hur ytan ser ut. Prova med polish först.
Precis vad jag kommit fram till va det gäller dynavoice ock prosondiskanter (dålig upplösning på dom helt enkelt) Diskanterna som sitter i mina (fostex,vifa) är rena drömmen i jämförelse.Brorsan har haft både dynavoice ock proson så det har man testat grundligtProvade att höja och visst blev det lite mer diskant men det känns inte som om toppen följer med, utan bara den lägre diskanten..
Hej ,filtret sitter med en stjärnskruv i mitten .Ta en sk stubbe (kort mejsel) ock skruva ur den ,sen vrider du försiktigt runt filtret ock klipper bort dom gamla kondensatorerna så själva benen av dom sitter kvar i filtret ( enkelt att löda dit dom nya då med hjälp av stumparna som blir kvar .Obs byt en ock en eller märk upp värderna så du inte sätter fel. Mvh.......SeBBBe skrev:Finns det nån vänlig själ som kan hjälpa mig med att byta kondingar i filtren på dessa? Har fått hem kondingarna nu men vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att få ut delningsfiltret. Är rädd för att ha sönder något :/ Vore väl kanske lättast att göra det bakifrån, men hur tusan får man bort dämpningen?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster