Har sedan tidigare haft ett NAD 216 och alltid haft SC aktiverat, drev profundusX-2med detta steg. Sedan i lördags är jag ägare till 2 st 216 slutsteg och tänkte använda det andra till att driva pi60.
För att prova så att det nya steget fungerade så vred jag upp ordentligt och ser då att basarna i pi60 rör sig på ett onaturligt sätt (delade vid 80hz genom recevier). Kopplar ur SC och rörelserna blir normala... Min första tanke var att det kanske är fel på mitt nya 216 steg så jag bytte plats med det som drev Profondus X-2. Gissa vad som händer, jo samma fenomen igen
En tråkig sak jag fick erfara var att SC-dioden på det nya steget kan börja blinka utan att musik spelas, SC är dessutom avstängd då detta sker!? Med funktionen aktiverad lyser lampan konstant precis som på mitt andra steg. Egna funderingar har varit att det kanske är kondingarna som har passerat bäst före datum och inte håller strömmen, men det har jag mer eller mindre avfärdat då det bara hänt då apparaten inte få någon signal in, samt att dioderna på fronten lyser lika länge på bägge stegen sedan man brutit strömmen. Min senaste teori är att det är omkopplaren för SC som kanske glappar lite så jag har nu fört den fram och tillbaka ett antal gånger så vi får väl se vad som händer
VH Micke