Fördelar resp. nackdelar.
Många är emot rörkonstruktioner men jag är öppen för cdspelare med rörteknik efter jag hört Audio research underbara cdspelare.
Kom igen, spotta ur er info

Moderator: Redaktörer
Svante skrev:..Är D/A-n byggd med rör då, eller?
Kraniet skrev:så vad du(Morello) säger är att det är:
ganska dåligt
dåligt
och
mycket dåligt?
Callisto skrev:Ta en titt på denna maskin. Hur skulle du Morello beskriva uppbyggnaden, vettig eller kass (om det går att utläsa från bilderna).
http://www.avbuzz.com/new_home/w/200411 ... DT-17A.php
Op-amparna är väl ganska vettiga och d/a:n är det inge fel på iallafall.
Callisto skrev:Och...
Callisto skrev:ok,
Jag menade hybrider fast uttryckte inte det kart i frågan.
Morello skrev:Jag menar att det blir en komplex rörapparat, men att det är fullt möjligt att göra en högklassig CD-spelare med rörbestyckad analogdel.
Callisto skrev:Morello skrev: Naturligtvis går det bra att göra ett utgångssteg med rör och låg dist.
Vad är då fördelen med rör om man kan erhålla låg dist.
Stämmer, har haft tvås tycken faktiskt. Först denna BAT:Callisto skrev:Rydberg har väl en hybrid och vad jag vet så är han mycket nöjd med den.
Morello skrev:Callisto skrev:Morello skrev: Naturligtvis går det bra att göra ett utgångssteg med rör och låg dist.
Vad är då fördelen med rör om man kan erhålla låg dist.
Det är väl bra med låg dist? Å andra sidan kan man göra en OP-bestyckad maskin med försumbar dist.
Callisto skrev:Det förstår nog alla att det är bra med låg dist.![]()
![]()
Vad jag menar är varför man använder rör när man lika gärna isåfall kan användap op-ampar. Borde rimligtvis vara någon annan skillnad, eller hur?
Bat:en låter faktiskt precis som du beskriver, varmt och "rörigt"(!) men AA:n har inte en tillstymmelse till rörljud. ML39 lät faktiskt varmare o lugnare i jämförelseStyle skrev:man använder väl rör för att få dist? ett varmt sound är ju hur rörmaskiner av alla de slag brukar beskrivas. och lite rördist kan ju faktiskt låta riktigt trevligt
vill man ett opåverkat ljud finns det ingen som helst anledning att använda rör