Det här är roligt. Jättetack philip.
Jag tycker så här. Spelar nu via mina datorhögtalare.
Track A tycker jag låter bättre i basen än Track B, mer tryck och mer accentuerad men samtidigt mer forcerad och det gäller speciellt i början av låten. Rösten är i och för sig ok och låter framåt, men samtidigt tillrättalagd, fram till ungefär 40 sek in på låten för då kommer det in en röst till. Därifrån låter det mer hoptryckt och ansträngt. Då ljudet blir mer komplext, så sjunger inte låten ut. Det engeska ordet congested tycker jag passar in. Det vill säga, då nästa röst kommer in blir det trångt, d v s för mycket. Jag spelar på rätt så låg nivå så det är inte förstärkaren.
Track B låter kanske lite avslagen och såsigare i basen i början av låten i jämförelse med Track A och rösten då den kommer in låter mer "naken" eller tillbakadragen men också naturligare. Det låter som ett något lägre tempo än Track 1. Men efter 40 sekunder då det kommer in en röst till, Sound on sound eller vad det är, så tycker jag att det bara blir bättre och förlösande för låten d v s motsatsen till track A. det låter faktiskt riktigt trevligt att få höra ett komplexare ljud som håller. För mig så början av låten förberedelse till senare del av låten och därför blir kontrasten mellan början och efter 40 sekunder större i Track B och det gillar jag.
Vilken tycker jag är bäst. Ja eftersom jag prioriterar rösterna i denna låt så föredrar jag Track B. Detta gäller spelat över datorhögtalare. Jag skall bränna låtarna och spela på anläggningen istället, så får vi se om jag tycker lika då som nu.
Jag gillar musiken och hennes röst

Tack philip för vänligheten.
MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.