Moderator: Redaktörer
beyond skrev:Tror inte du kan jämföra wma och AAC.
Style skrev:en kodning som innehåller 50% mer info (192 vs 128) är garanterat bättre
Hotspur skrev:Nej då, det finns förstås ingen hörbar skillnad mellan någonting,
förutom högtalare. Köp en DVD-spelare för 1000:- och lev lycklig...
Dr_Tinnitus skrev:Jag är en ganska van lyssnare inbillar jag mig, kanske för att jag pysslar en del med akustisk musik med stränginstrument. Jag har inga större problem att köra skillnader på olika strängtyper mm. på gitarrer, liksom klangskillnader i dessa.
Dr_Tinnitus skrev:Jag är övertygad att om det kom i folk i ett rum där det stod en kapabel påkostad utrustning från mycket välrenommerad tillverkare och tillsynes spelade musik ur högtalarna, så tror jag få eller ingen skulle resa sig och säga "det kan nu inte vara den där CD-spelaren som spelar nu va...?" utan glatt anta att ljudet kom från den fina CD-spelaren. Att den sen bara stod där och lyste för sig själv, och att det var en undangömd iPod som stod för musiken, det tror jag de flesta skulle ha missat. Om man inte fått minsta vink om att det var nåt lurt från början.
Svante skrev:Kul! Alla borde göra något liknande. Det kan visserligen vara en traumatisk upplevelse, men likväl nyttig. Min erfarenhet är ungefär densamma, man kan vid en öppen lyssning höra massor med fel på en snålkodad signal, som man sen inte klarar av att skilja från orginalet när man lyssnar blint.
Mina teknologer bruka kunna skilja 128-160 kbit mp3 (Lame) från orginalet, men 192 brukar inte gå.
Härligt med folk som gör test själva i stället för att bara snacka.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 31 gäster