Jag fick besök av tomten idag!

Behringer Truth B3031A Aktiva studiomonitors.
Måste säga att jag blev imponerad över byggkvalitèn, och de är snyggare än vad jag trodde..........

Moderator: Redaktörer
peetwa skrev:Nice! Lär bli en anläggning att räkna med detta. Vad du ha för delning? Om du skall köra med aktivtdelningsfilter avsett för PA-bruk skall du kolla så det går att dela säg 80 Hz LP, HP. Mitt delar även 15000 Hz LP. Det går alltså inte att endast använda sub-delningen.
nadifierad skrev:peetwa skrev:Nice! Lär bli en anläggning att räkna med detta. Vad du ha för delning? Om du skall köra med aktivtdelningsfilter avsett för PA-bruk skall du kolla så det går att dela säg 80 Hz LP, HP. Mitt delar även 15000 Hz LP. Det går alltså inte att endast använda sub-delningen.
Det är ett behringer tvåvägs stereo, med en Xtra subutgång i mono!
Jag ska bara använda filtret till LP åt modulerna, i nuläget....
Satteliterna har egna delnings möjligheter, och rumsanpassning.
Så det kommer att bli mycket mätande, och justeringar, för att få dem att jobba bra ihopa.
peetwa skrev:Vad är första intrycket av monitorerna lyssningsmässigt?
nadifierad skrev:Jag tror inte jag har förstått problemet?![]()
Vill du vara snäll att utveckla............![]()
peetwa skrev:Vad är första intrycket av monitorerna lyssningsmässigt?
Mylar skrev:Ser att du med har en envis 50hz topp i RTA analysen.
Jag har dragit slutsatsen att den plockar upp 50hz från nätet.
Förmodligen instrålat pga undermålig skärmning.
Annars ser ditt rum riktigt hyffsat ut till skillnad från en annans
Timpolanen skrev:Sweet! Detta kommer bli skit bra!
Kan tipsa om Noctua NF-R8 80mm till steget låter nästa ingenting hör inte det ifrån lyssning platsen..Dock behöver du ett 12V trafo men det är billigt!
nadifierad skrev:Ska kolla när jag får hem det!
Kalejdokom skrev:Subbasens delning går alltså att ställa in oberoende av stereofiltrets inställning.
Delning stereo 44Hz-9,3kHz
Delning subbas mono 10Hz-215Hz
Ragnwald skrev:Kalejdokom skrev:Subbasens delning går alltså att ställa in oberoende av stereofiltrets inställning.
Delning stereo 44Hz-9,3kHz
Delning subbas mono 10Hz-215Hz
Men, hur ansluter man då lämpligen subbarna ihop med toppar som har passiv delning, så att dessa blir skurna neråt, men inte högfrekvensbeskurna?
nadifierad skrev:Kopplade in EP 2500 steget, och det funkar fint!
Visst hörs fläkten![]()
Får nog bli fläktmodd.......
Ragnwald skrev:nadifierad skrev:Kopplade in EP 2500 steget, och det funkar fint!
Visst hörs fläkten![]()
Får nog bli fläktmodd.......
Jo fläktljudet är oacceptabelt högt. Jag är allergisk mot störande ljud.
Ställ det i ett angränsande rum eller garderob.
Vill du ha kort kablage, är det bara att borra ett litet hål i väggen invid golvsockeln. Men kolla så du inte borrar in i väggdragna elledningar eller vattenledningar.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster