Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
zapanasta skrev:Ja dom ser inte pigga ut ock den ena låter inte alls ,i övrigt verkar dom va ok ,gallren fina osv . Lite kantstötta som sagt men iom att dom är svartlackade orginal så ska det inte va så svårt att få dom fina, spackla lite ock lacka om domPs , hur noga är det att man får orginalkanter till dessa? skulle det duga med sk fyndakanter , nån som testat?
MagnusÖstberg skrev:OD11 är en annan skola än OA högtalare som OA12/14.
Jag gillar OD11 och har skaffat ett par.
Diskanterna kan vara slut.
zapanasta skrev:Har gjort ren dom grundligt till att börja med , hur står sig ett par renoverade såna här mot ett par pip , nån som hört båda? Var ju inne på ett par pip ett tag
schmutziger skrev:MagnusÖstberg skrev:OD11 är en annan skola än OA högtalare som OA12/14.
Jag gillar OD11 och har skaffat ett par.
Diskanterna kan vara slut.
obi diskanter hade jag definitivt köpt till
Har du provat att köra dem som toppar?
Funkar riktigt najs!
Ja ,det borgar ju för att det blir bra , blir väl om nån månad eller 2 jag ger mig in på detta. Mkt annat nu på sommaren men kort kommer i kväll i alla fallMagnusÖstberg skrev:Kan meddela att nämda diskanter passar till OD11 och att filterlösning är framtagen av IÖ och redovisas snart (utgår jag från eftersom det precis blivit klart).
MagnusÖstberg skrev:Kan meddela att nämda diskanter passar till OD11 och att filterlösning är framtagen av IÖ och redovisas snart (utgår jag från eftersom det precis blivit klart).
staffanw skrev:MagnusÖstberg skrev:Kan meddela att nämda diskanter passar till OD11 och att filterlösning är framtagen av IÖ och redovisas snart (utgår jag från eftersom det precis blivit klart).
Skiljer sig denna nya filterlösning mot den som redan ligger på Hifikit ?
http://www.hifikit.se/files/carlssonfilter%201.pdf även om det är oklart med fasvändningen av Obi T22-oa för OD11.
Skicka ett PM till oa51obbiewan skrev:Tack för svar. jag är fruktansvärt ohändig. finns det något ställe i stocholm där man kan lämna in dom för renovering?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster