EKK vs Transparent

Hur funkar tekniken bakom bra hifi?

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2009-08-03 21:15

När HiFi & Musik testade lite bättre högtalarkablar för ett tag sedan använde man sig av en kort stump Supra som referens. Det tycker jag var mycket underligt.
Pålitlig, Flexibel, Robust

Användarvisningsbild
Hum
Semesterfirare

Inläggav Hum » 2009-08-03 21:35

Och jag har en hemmagjord kabel mellan tuner o förstärkare med "nollan" ansluten med krokodilklämma, det kallar jag för Supra.
Supra med konstgödsel som skärmning, på tal om skärmning så är det en vanlig nätkabel, fungerar utmärkt så jag bytte inte ut den mot skärmad köpt kabel. Kan bero på att jag gjort ett u i mässing som ansluter till både h resp v kanalutgång på tunern för att få 100%-ig mono.
Man får inte vara dum!!!!!!! 8O

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2009-08-03 21:59

Objektivisten skrev:När HiFi & Musik testade lite bättre högtalarkablar för ett tag sedan använde man sig av en kort stump Supra som referens. Det tycker jag var mycket underligt.

Det underliga är väl din unkna bump, dessutom ot. Tycker du verkligen att du är rolig när du gör detta.

Användarvisningsbild
Britt-Gunnar

Inläggav Britt-Gunnar » 2009-08-03 23:16

Objektivisten skrev:När HiFi & Musik testade lite bättre högtalarkablar för ett tag sedan använde man sig av en kort stump Supra som referens. Det tycker jag var mycket underligt.

Supran är väl helt transparent för den mänskliga hörseln? så det är väl en bra referens :)

Användarvisningsbild
Hum
Semesterfirare

Inläggav Hum » 2009-08-03 23:33

Det är inte helt säkert eftersom dom nog menade ammoniumnitrat.
Vi får fråga Obj... för det är en kille som vet vad sliptranan kvackar.
Som ni säkert förstår så börjar jag blir sådär vilket eskalerar nära 24.

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2009-08-03 23:35

Tengil skrev:

Det underliga är väl din unkna bump, dessutom ot. Tycker du verkligen att du är rolig när du gör detta.

8)

Användarvisningsbild
celef

Inläggav celef » 2009-08-03 23:45

jag tycker det är rätt schysst att gamla trådar dammas av istället för att starta nya om samma ämne, jag förstår inte vad som är så farligt med detta
Bikinitider

Användarvisningsbild
Objektivisten
Semesterfirare

Inläggav Objektivisten » 2009-08-04 00:10

celef skrev:

jag tycker det är rätt schysst att gamla trådar dammas av istället för att starta nya om samma ämne, jag förstår inte vad som är så farligt med detta

Tengil har nog vaknat på fel sida eller kanske inte fått komma till på ett tag.

Användarvisningsbild
Jax
Slacktivist/Admin

Inläggav Jax » 2009-08-04 00:16

Ska du bumpa en urgammal tråd så kan du väl åtminstone hålla dig till trådens ämne, annars kan du lika gärna starta en ny.

Låst.
- Militant slacker

Föregående

Återgå till Teknikforum