Du har ett Göran Rudling symptom.

Medicinskt går det att jobba bort.
//E
Moderator: Redaktörer
jom8993 skrev::lol:![]()
![]()
![]()
Du ska alltid ha sista ordet![]()
Harryup skrev:Nu har jag spelat lite på The Dream och den låter verkligen bra. Massor med dynamik.
mvh/Harryup
Hum skrev:Harryup skrev:Nu har jag spelat lite på The Dream och den låter verkligen bra. Massor med dynamik.
mvh/Harryup
Är dynamik den starka sidan? Har för mig att andra "behag" förespeglas då man talar om rörare, eller denna är som vanligt i den "fina" förstärkare världen?
Dynamiken har vad jag vet enbart med inspelningen av materialet som "transformeras" upp om man har bra grejor bakom.
Harryup skrev:Och nej, dynamiken påverkas definitivt även av olika goda förstärkare.
mvh/Harryup
Laila skrev:Harryup skrev:Och nej, dynamiken påverkas definitivt även av olika goda förstärkare.
mvh/Harryup
Här på faktiskt.se heter det att den upplevda dynamiken
påverkas definitivt även av ......
Objektivisten skrev:Mjaa, jag brukar mäta dynamiken i decibel/kilowattsekund och det är ju en ganska objektiv enhet.
IngOehman skrev:Jag skulle inte kalla det en objektiv enhet. Snarare en nonsens-enhet.
Eller har någon lust att förklara vad det betyder?
Hur jag än vänder på det klarstår att decibel per joule inte mejkar sens.
Möjligen skulle pascal per sqr(watt)*sekund gå att begripa, men det är
ingen vidare enhet att redovisa dynamik i det heller...![]()
Dock kan den möjligen användas för att t ex kartlägga en motorsirens
tröghet i uppstartbeteendet. Men antagligen är den nog inte så vidare
bra för det heller.
Vh, iö
Harryup skrev:Hum skrev:Harryup skrev:Nu har jag spelat lite på The Dream och den låter verkligen bra. Massor med dynamik.
mvh/Harryup
Är dynamik den starka sidan? Har för mig att andra "behag" förespeglas då man talar om rörare, eller denna är som vanligt i den "fina" förstärkare världen?
Dynamiken har vad jag vet enbart med inspelningen av materialet som "transformeras" upp om man har bra grejor bakom.
Förstår som vanligt bara högst hälften av innebörden i dina inlägg.
Jag vet faktiskt inte vad du menar med fina och andra behag.
Och nej, dynamiken påverkas definitivt även av olika goda förstärkare.
mvh/Harryup
Harryup skrev:Goda förstärkare är alla som inte är onda.
Jag använde mig lite av en diskussionpartners ord för att beskriva olika apparater eller föll in i kanske är bättre att säga.
Jag konstaterade bara att förstärkaren lät mycket dynamisk och fick då synpunkter på det. Jag skrev ju faktiskt inte att den fungerar som en expander och inte heller att den fungerar som en kompressor enligt mina omdömmen utan att det lät dynamisk eftersom det funnits diskussioner om huruvida mycket effekt som behövs och om denna så väl som alla andra rörapparater på något märkligt sätt att dras in i hur mjukt rörförstärkare klipper.
Är personligen inte intresserad av att lyssna på klippande förstärkare oavsett vem som gjort dom och oavsett tillverkningssätt.
mvh/Harryup
Hum skrev:Humulus lupulus och det skall Frigoliten snacka om. Matså du tror inte att den trycker för mycket på pannan? Semestern har inte gjort sitt ännu, hur många år behöver du???
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster