Vi får se till att magistern har rikligt med äpplen på katedern i form av tips
vid sin återkomst.
FÖ är det ju helt naturligt att magistrar kommer tillbaka i augusti.

mvh
Moderator: Redaktörer
Britt-Gunnar skrev:Keith Jarret är en musiker jag ska "ta mig ann" i framtiden, jag har inget av hanns jazz tror jag (jag har några skivor med Davis) men jag har Bachs Goldbergvariationer samt Shostakovichs 24 preludier och fugor spelat av honom som jag tycker är bra.
Jansson skrev:"I´ve never done good things
I´ve never done bad things
I´ve never done anything out of the blue"
Scary Monsters ett fantastiskt album.
Pull up to my bumper baby,
In your long black limosine,
And drive it in between.
phloam skrev:Jansson skrev:"I´ve never done good things
I´ve never done bad things
I´ve never done anything out of the blue"
Scary Monsters ett fantastiskt album.
Absolut medhåll! (jag gillar videon också) Mycket inspirerande listaKul att återse gamla favoriter och dessutom få tips på för mig helt nytt!
TCM skrev:Asbra, kan skriva under på det mesta.För min del är det på slutet av listan okunskapen visar sig. Nightfly och Gaucho har jag hört men det var länge sen. King Crimson, Lanois och Rickie Lee har jag inte hört mycket med.
Kul att se det vanliga gängetPull up to my bumper baby,
In your long black limosine,
And drive it in between.
Jansson skrev:Är nyfiken. vilka som var gamla favvisar och helt nya.
Jag gissar på Sylvian tex i första fallet, men sen...
phloam skrev:Jansson skrev:Är nyfiken. vilka som var gamla favvisar och helt nya.
Jag gissar på Sylvian tex i första fallet, men sen...
Hmmm, favvisar; Bowie, Jones, Prince, Sylvian, Smiths, Cure, Bush... sen känner jag till, mer eller mindre, de andra och behöver lyssna in mig på. Tur att det finns Spotify, där finns kanske inte allt men ändå.
Ugh, jag skulle vilja allas tips i denna tråden kondenserat i ett överskådligt textdokument och beta av en efter en
Edit: Grace Jones är ju för j-a coolRespekt till Dolphan som dateat henne
mathsg skrev:Många fina 80 talsskivor, de flesta finns på min lista också.
FalloutBoy skrev:Därför bestämde jag mig för att släppa lite på gränserna och lista (...hoppas bara inte TCM slår ihjäl mig nu) 50 album per år!
Fortsättning följer...
TCM skrev:Va fan, kommer det ut så mycket på ett år...
Det låter lovande. Jag gillar Lodger också, speciellt eftersom den innehåller "Move On" som är en av mina favoritlåtar.Jansson skrev:The Buddha of Suburbia är, tillsammans med Lodger, Bowies mest förbisedda album. Buddha når väldigt nära upp till samma nivå som hans klassiska album. Om det inte just gör det, retrospektivt. Det var ju ett tag sen det kom....
Kul att det uppskattas!Tack för 2000 och 2001!
En sån mångfald.
Uppskattas stort. (Det är mycket arbete bakom)
Så mycket strålande bra musik som finns bara för åren 2000 och 2001!
FalloutBoy skrev:Det låter lovande. Jag gillar Lodger också, speciellt eftersom den innehåller "Move On" som är en av mina favoritlåtar.Jansson skrev:The Buddha of Suburbia är, tillsammans med Lodger, Bowies mest förbisedda album. Buddha når väldigt nära upp till samma nivå som hans klassiska album. Om det inte just gör det, retrospektivt. Det var ju ett tag sen det kom....Kul att det uppskattas!Tack för 2000 och 2001!
En sån mångfald.
Uppskattas stort. (Det är mycket arbete bakom)![]()
Och tack själv, speciellt för alla 70-talstips eftersom jag har sämre koll på den lite äldre musiken.Så mycket strålande bra musik som finns bara för åren 2000 och 2001!
Ja, och då finns det ändå otroligt mycket mer bra musik från de åren som inte fick plats på listan, som jag missade eller som jag inte upptäckt än.
2002 dröjer nog en eller två veckor eftersom jag har ganska mycket annat att göra för tillfället.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster