Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Är det bara jag som tycker att pi60 är snyggare?
steveo1234 skrev:Är det bara jag som tycker att pi60 är snyggare?
BellsnWhistles skrev:steveo1234 skrev:Är det bara jag som tycker att pi60 är snyggare?
Pi60s med vackert fanér är den snyggaste högtalaren jag vet!
För övrigt tror jag Ingvar sa att QM60 har signaturelement, dock är lådan inte dubbellaminerad med gummi eller vad det är i lådväggarna som Pi60s har.
Rent akademiskt borde alltså Pi60s vara bättre
DVD-ai skrev:dom där "Rockporttechnologies" va ritkigt coola!
men inte dom i första länken som såg minst sagt för färliga ut...![]()
Men som sagt, smaken är som baken... och tur e ju det![]()
Jag tycker att pi60(s) är ganska snygga, snyggast av Ino är dock i32s och i16s utan några konkurenter....
iP och PI60s kommer på en hedrande andra plats !
En av dom snyggaste högtalarna jag vet är nog QRS supernova, som jag även gillar ljudet på, trots icke neutral karaktär...
steveo1234 skrev:Nja, "snyggaste jag vet" ligger ju Pi60 ganska långt ifrån i min värld:)
Kanske nått http://www.nttaudiolab.com/index.php/?id=wpg1 är mer min smak.
...
Johan_Lindroos skrev:steveo1234 skrev:Nja, "snyggaste jag vet" ligger ju Pi60 ganska långt ifrån i min värld:)
...
Snacka om Wilsonkopia!
Löjligt i min synvinkel, kom med någon egen design istället.
steveo1234 skrev:Johan_Lindroos skrev:steveo1234 skrev:Nja, "snyggaste jag vet" ligger ju Pi60 ganska långt ifrån i min värld:)
...
Snacka om Wilsonkopia!
Löjligt i min synvinkel, kom med någon egen design istället.
Nästan alla ntt ser ut som wilsonkopior. Notera sidstycket på MTM enheten. Perfekt wilsonkopia
macivar skrev:Tycker också att pi60(s) är mycket snygga. De som finns på "Bigscreen" är fantastiskt snygga. Så snygga att jag beställt ett par likadana;), pi60s i 70/80-tals jakaranda.
Klara i höst hoppas jag.
/Mikael
UrSv skrev:<b>Är det exakt samma element i QM60 som i pi60s?</b>
OT/För övrigt: Jag skulle inte vilja ha den där Ntt.rf. i mitt hem. Framförallt inte på övervåningen. 1200 kg per högtalare är ju befängt. Är de byggda i massivt Osmium istället för MDF som det står?
Då har du nog aldrig sett en QM60, eftersom den ju inte har någon avfasning på frontbaffeln utan en radie (som i och för sig blivit större under arbetet med högtalaren). Samtliga designbeslut har tagits (vad gäller fysikalisk design) av IÖ och formgivaren. Ingvar har 100% veto i dessa frågor.pingvinlakrits skrev:QM60 har något mindre avfasning på frontbaffeln, ett utslag av design och något som IÖ inte varit odelat positiv till. Den har ändrats ett snäpp men är fortfarande mindre.
QM60 är nog inte på speciellt många punkter en bättre högtalare än pi60, snarare tvärtom - pi60 har ju helt fått funktionen före formen medan QM60 har ett par kompromisser.
Jag tycker QM60 ser cool ut men skulle hellre välja ett par pi60 av senaste varianten, eller ett par pi60s.
torig skrev:DVD-ai skrev:Det är inte "es" element i MQ60...
He, he. Frågan är då om det är exakt samma element som i pi60s??
/mvh
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster