Moderator: Redaktörer
Nefilim skrev:Varför kan man inte vända bilden rätt?
Renobo skrev:Kalasfynd!
Thorens TD 160 B med SME 3009 arm med pickupper: ADC P30, Sonus E Silver och Shure M75E
Tyvärr taskiga nålar men funkar fint.
Pris: 100.- på loppis i parken.
![]()
![]()
kan inte sluta....
/Krister
Vilken pickup är bäst?
Fjonkalicious skrev:Renobo skrev:Kalasfynd!
Thorens TD 160 B med SME 3009 arm med pickupper: ADC P30, Sonus E Silver och Shure M75E
Tyvärr taskiga nålar men funkar fint.
Pris: 100.- på loppis i parken.
![]()
![]()
kan inte sluta....
/Krister
Vilken pickup är bäst?
FY FAN vilket fynd! GRATTIS!![]()
Ps. Var det inte du som gnällde över att du har fick fynda för andra hann före dig? Har du börjat gå dit lite tidigare kanske?Ds.
Stockholm skrev:Ny på forumet... missade precis de här som bortskänktes!!! Undrar vem som fick delarna?
[/img]http://i956.photobucket.com/albums/ae48/Stockholm_album/Technics.jpg[/img]
Tjing!
Kjell_Kranzberg skrev:Eldar lite under den här tråden...
Helgens fynd, köpta i Mullhyttan, ungefär 45 km sydväst om Örebro.
HK 330B, Tandberg TR 200, Sony STR 6046.
Pris för alla tre 500 kr.
Inte mina exemplar på bilderna... Inga batterier i kameran...
Kjell_Kranzberg skrev:Eldar lite under den här tråden...
Helgens fynd, köpta i Mullhyttan, ungefär 45 km sydväst om Örebro.
HK 330B, Tandberg TR 200, Sony STR 6046.
Pris för alla tre 500 kr.
Inte mina exemplar på bilderna... Inga batterier i kameran...
Fjonkalicious skrev:Jag gissar att Tandbergaren låter bäst.
Kjell_Kranzberg skrev:Ja du Stiv.
En sådan har jag inte lyssnat på. Men den är säkert bra.
Annars är min uppfattning att det är väldigt små skillnader i ljudkvalité mellan olika vintageförstärkare. En effektstark förstärkare kan naturligtvis spela renare på högre volym, än en effketsvagare, men om man bortser från det, har jag mycket svårt att höra några avgörande skillnader.
Jag har aldrig gjort några blindtester, men jag tvivlar på att jag skulle kunna särskilja mina egna vintageförstärkare i en blindtest.
Jag har en stor misstro mot folk som menar att de hör stora skillnader mellan olika vintage förstärkare. Jag tror att många TROR att de hör skillnader. En Luxmanförstärkare måste helt enkelt låta bättre än en billig förstärkare från Luxor.
Ja, jag hör skillnader, mellan t ex en Tandberg TR 2075 och en billig Luxor. Men dessa är inte så stora att jag störs av dem. Därför har jag sålt de två TR 2075 jag ägt...
Jag har sagt det förr: Bevare mig för alla självgoda hifi-experter som tvärsäkert uttalar sig om vilka förstärkare som låter bäst och vilka som låter mindre bra.
Därmed INTE sagt att du Stiv, är en sådan. Jag tror inte att du är det. Du verkar mycket klok och förnuftig.
andershelin skrev:Köpte en Pioneer DV-668AV-S i perfekt skick för 500 kronor härommånaden.....nypris 7895:- (säljs dock inte längre)
Tycker JAG är ett fynd!!
Anders
Kjell_Kranzberg skrev:Dagens fynd!
Radionette SM 65 de luxe från 1974. Ca 2 x 20 W i 4 ohm.
Fungerar fint; ett par trasiga lampor. Jättefint skick i övrigt.
Jag fick verkligen gräva djupt i plånboken.![]()
Jag betalade 40 kr.![]()
Faktum är att jag ville betala 50 kr, men fick inte det!![]()
Vinylspelaren är en brittisk BSR P 128.
En ungdomkamrat till mig hade i mitten av 70-talet en så´n här och ett par stora "SEAS disco kit"-högtalare. Vi tyckte det lät toppen!
Ljudet är mer än acceptabelt med Luxor 8071 också!
Falkis skrev:[Gick inte dom ihop med Tandberg nångång? Min flickvän har en liten cd-spelaranläggning som heter Radionette!
matereo skrev:Köpte även en Nad 3020 mk1 för 40 kr på loppis häromdan;)
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 2 gäster