8 stycken är att rekommendera, då får vi 8 ohm till ett stereosteg och ett LT inkopplat behöver inte betyda komprimering.
Någon som vill bli av med 2st. så tar jag dem på stuts.

Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:screen skrev:Det blir: 292,33:- SEK/st med dagens dollarkurs.
Jag hänger med på 8st om detta blir av och någon vet att hantera detta.
8 x 292,33:- = 2338,64:- + 5% tull = 2455,57:- + 25% moms = 3069,46:- SEK
tullsats på lösa elementet är 2 % då det räknas som rervdel
sen har du glömt att man får betala moms och tull även på frakten
Nej, nej, nej:
(8 x deklarerat värde + frakt) x 1.02 x 1,25 + 100 = ??
Så ser formeln ut. Men tullavgiften flyter lite mellan 2-5% beroende på hur lunchen såg ut för tulltjänstemannen.
zapanasta skrev:Jaha 41 dollar st. varför är dom så mkt dyrare på hemmaplan då?
zapanasta skrev:Matrealmässigt ,är ino x basarna dyrare än vanliga sls basarna att tillverka om man skulle hålla sig till deras stanard kvalitetskontroll? I så fall om ino basarna kostar mer matrealmässigt, vad är det som är dyrare? ingen kritik eller nåt från min sida men blev lite nyfiken iom denna tråd
boom skrev:Nej nej nej
http://www.tullverket.se/sokordao/tjans ... 10387.html
Blir enklare så här men den är fortfarande på 3% oavsett om tjänstemanen är på lunch eller skiter och på delar såsom slavbasar så ligger den på 2%
Rullake skrev:Kan inte annat än tycka att det är lite olyckligt att Öhmans skapelser (om det nu är det) kommer ut denna väg till detta priset. Då tänker jag främst på att IÖ säkert äger rättigheterna till elementet och på de som nyligen köpt x-basar av Ingvar.
Men jag är in't bitterutan grattis till alla lyckliga ägare som nu kan bygga infrasystem till bråkdelen av normalpriset.
KullaGullla skrev:Det kan en tro. Men W104 byggs säkerligen upp av standardprylar som finns på hyllan hos Tympany eller dennes underleverantörer. Och tillverkningssatsaerna är rätt oberoende av hur många so säljs. Inte minst bekräftar priset hos MAdisound att det inte innehåller någre exotiska substanser.
Nä, vill Ingvar avslöja det får han berätta det själv. Det är hans produkt. Vi är polare.EA_73 skrev:magnus
Berätta gärna vad som skiljer
Mich skrev:Skulle vara av stort intresse om ni som hävdar att man kan få egen specade special element i få antal tillverkade till låg kostnad (samma som standard element i stora serier) ange en källa för dessa påståenden. Eller ännu bättre redovisa priser för någon affär som gjorts.
Jag känner inte till detta. Jag antar att det skall vara en tillverkare med lite kvalite. Det är också märkligt att personer som utvecklar och köper egna special element inte känner till att det finns någon sådan tillverkare.
Detta skulle vara en väldigt positiv sak för oss DIY. Snälla berätta för oss.
//Michael
MagnusÖstberg skrev:Nä, vill Ingvar avslöja det får han berätta det själv. Det är hans produkt. Vi är polare.EA_73 skrev:magnus
Berätta gärna vad som skiljer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster