Ja, de torde kräva ett rum av rätt ansenlig storlekmeanmachine skrev:Sen verkar ju dessa högtalare behöva stå mitt i rummet.

Moderator: Redaktörer
Ja, de torde kräva ett rum av rätt ansenlig storlekmeanmachine skrev:Sen verkar ju dessa högtalare behöva stå mitt i rummet.
En rätt vanlig företeelse med just 3" domar.meanmachine skrev:Och jag undrar vad ägaren skulle säga när femåringen trycker in 3" domen...
Vilken nu har hänt 2x a 1950:- per tillfälle. Iofs inte så farligt.
BB skrev:lennartj skrev:Arnie Nudell & co som låg bakom Genesis hade med största sannolikhet mer kunskap om högtalarkonstruktion än hela gänget opponenter Magnus radar upp tillsammans.
Vore intressant att höra hur du kommit fram till den slutsatsen.
MagnusÖstberg skrev:BB skrev:lennartj skrev:Arnie Nudell & co som låg bakom Genesis hade med största sannolikhet mer kunskap om högtalarkonstruktion än hela gänget opponenter Magnus radar upp tillsammans.
Vore intressant att höra hur du kommit fram till den slutsatsen.
Dito![]()
Hela högtalaren osar konstruktionsdröm mer än praktisk tillämpning och att de ramlade av pinn känns naturligt bara av att studera en bild av den. Makalös opraktisk lösning.
steindl skrev:Jag gissar att Revel kan ha lite stramare bas och lite mer avskalat ljud. Kevin har det ljudidealet, medans Arnie's ideal går åt det fetare hållet. Stor orkester kanske passar Arnie bättre, medans mjukpop passar kanske Revel bättre.
celef skrev:steindl skrev:Jag gissar att Revel kan ha lite stramare bas och lite mer avskalat ljud. Kevin har det ljudidealet, medans Arnie's ideal går åt det fetare hållet. Stor orkester kanske passar Arnie bättre, medans mjukpop passar kanske Revel bättre.
när du skriver avskalat ljud och fetare, vad menas? har det något med tonkurvans form att göra?
Användare som besöker denna kategori: dewpo, Majestic-12 [Bot] och 19 gäster