Moderator: Redaktörer
audiophone skrev:Tror ett par Pi60 skulle räcka bra, de lär ju gå ganska djupt och jag brukar inte spela högt heller. Golvare borde också vara ett mer ekonomiskt alternativ?
audiophone skrev:Brukar inte tycka att subb(ar)+toppar låter så bra i allmänhet.
blixten_no1 skrev:sant, tänkte bara om du va sugen på o lyssna på ett delat system.
eftersom jag nu inte har pi60 längre :)
alltid kul o provlyssna olika system.
perstromgren skrev:audiophone skrev:Tror ett par Pi60 skulle räcka bra, de lär ju gå ganska djupt och jag brukar inte spela högt heller. Golvare borde också vara ett mer ekonomiskt alternativ?
Kanske pIP (eller hur det nu ska skrivas) kan duga då, rentav.
Sagt av någon som inte varit i närheten av Ino-högtalare.
Du som har samma högtalare som jag till vardags, hur skulle du beskriva pi60 i IÖ:s behandlade rum?
audiophone skrev:perstromgren skrev:audiophone skrev:Tror ett par Pi60 skulle räcka bra, de lär ju gå ganska djupt och jag brukar inte spela högt heller. Golvare borde också vara ett mer ekonomiskt alternativ?
Kanske pIP (eller hur det nu ska skrivas) kan duga då, rentav.
Sagt av någon som inte varit i närheten av Ino-högtalare.
Du som har samma högtalare som jag till vardags, hur skulle du beskriva pi60 i IÖ:s behandlade rum?
Har inte hört pip, men stativare i allmänhet brukar inte räcka till i basen, de brukar ha "lådljud" i basen. Golvare är rätt praktiska då de har inbyggt stativ s.a.s. Har jag fått för mig att tidskorrigeringen i baffelsteget på Pi60 borde kunna ge en hörbar positiv effekt, kanske kan det ge den snabbhet/naturlighet i ljudet som jag tycker elektrostater har??
Det var väldigt länge sen jag lyssnade i IÖs källare men vad jag kommer ihåg så gick de imponerande djupt och kunde spela imponerande starkt och distortionsfritt. Lite reservation för hur bra kontrollen i basen egentligen var.
ESL-63 har ju inte speciellt djup eller bra bas heller, och det är en av anledningarna till att jag vill byta. Har inte lyssnat på SW63-subben till dessa, men har haft lite funderingar på att bygga egna dipolsubbar liknande de som sitter i linkwitz labs orion-högtalare. Kan nämna att jag provat en vanlig AudioPro sub på skoj och det var en fullständig katastrof ljudmässigt ihop med elektrostaterna.
audiophone skrev:Brukar inte tycka att subb(ar)+toppar låter så bra i allmänhet. Verkar vara svårt att få till delningen? Men kanske Ino har något system som lirar som det skall? Tror ett par Pi60 skulle räcka bra, de lär ju gå ganska djupt och jag brukar inte spela högt heller. Golvare borde också vara ett mer ekonomiskt alternativ?
Det håller jag inte med om, jag upplever pi60 som mycket mer noga med ev dämpning bakom högtalaren.DVD-ai skrev:dock så är piP mer känslig och kräven för det emsta mer åtgärder i rummet för att komma till sin rätt.
pi60 är lättare att få till bra i dom flesta rum och detta till stor del tack vara dessa annorlunda spridningsmönster.
_Fredrik_ skrev:Det håller jag inte med om, jag upplever pi60 som mycket mer noga med ev dämpning bakom högtalaren.DVD-ai skrev:dock så är piP mer känslig och kräven för det emsta mer åtgärder i rummet för att komma till sin rätt.
pi60 är lättare att få till bra i dom flesta rum och detta till stor del tack vara dessa annorlunda spridningsmönster.
Edit: Rätt meningslös kommentar från mig, man kan ju tycka så annorlunda.
audiophone skrev:Norman, klart intressant lösning du har. Jag skulle hemst gärna lyssna lite hos dig. Är det enbart fördelar att köra delat och är det stor skillnad mot enbart pi60 fullrange?
pingvinlakrits skrev:DVDAi/Timpolainen, det får bli returmöte vid tillfälle då.
Man måste ju baxa fläsket ut till DVDAi och höra hur det går med pP4 och iP.
pingvinlakrits skrev:DVDAi/Timpolainen, det får bli returmöte vid tillfälle då.
Man måste ju baxa fläsket ut till DVDAi och höra hur det går med pP4 och iP.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster