För övrigt heter kompisen inte Klas-Göran utan Klas-Christian (eller om det är Sylvester som ska fixa bågen, och Klas-Christian är den andre?).
Jag ska tjacka HD om några år. Tills dess får min gamla Huskvarna från hmm...48 (?) duga!

Moderator: Redaktörer
lazyworm skrev:Svante skrev:Glöm skineffekten. Den har ingen verkan vid audiofrekvenser.
Glömma det?
Både Klas-Göran å jag har varsin Yamaha 125a
Näe men åter till sanningen, så en kabel som varit med en del och blivit oxiderad som tusan och dessutom är flerkardelig mäter alltså exakt samma som en ny dito? Om det skiljer sig, skiljer sig då mer mellan gamla och nya flerkardeliga mot nya och gamla enkarderliga?
dawen skrev:Morello: Mycket riktigt är det en Kawa.
För övrigt heter kompisen inte Klas-Göran utan Klas-Christian (eller om det är Sylvester som ska fixa bågen, och Klas-Christian är den andre?).
Jag ska tjacka HD om några år. Tills dess får min gamla Huskvarna från hmm...48 (?) duga!
Bamsefar skrev:NNord skrev:funkar det bra att göra avfasningar med cirkelsåg?
Ja - men det kräver att den sitter i ett fullt justerbart sågbord med stöd = inte enbart för hand med andra ord.
Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:NNord skrev:funkar det bra att göra avfasningar med cirkelsåg?
Ja - men det kräver att den sitter i ett fullt justerbart sågbord med stöd = inte enbart för hand med andra ord.
nej det behövs inte...ha bara en planka lr nåt som stöd hela vägen så funkar det fin fint
Bamsefar skrev:Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:NNord skrev:funkar det bra att göra avfasningar med cirkelsåg?
nej det behövs inte...ha bara en planka lr nåt som stöd hela vägen så funkar det fin fint
Då blir precisionen lidande - men det är ju bara min åsikt som inte accepterar diffar...
Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:NNord skrev:funkar det bra att göra avfasningar med cirkelsåg?
Då blir precisionen lidande - men det är ju bara min åsikt som inte accepterar diffar...
huh precisionen blir precis samma...man måste ju inte använda en planka....säg en rakskiva i alu?
herregud
lazyworm skrev:Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:Haakan_W skrev:Bamsefar skrev:NNord skrev:funkar det bra att göra avfasningar med cirkelsåg?
huh precisionen blir precis samma...man måste ju inte använda en planka....säg en rakskiva i alu?
herregud
Menar du att du har en planka som du glider på med rätt höjd för att ge vinkeln och ytterligare en planka som du trycker sågen emot för att låta det vinklade snittet bli rakt i sidled? på det sättet tror jag det är svårt, har du däremot en avancerad såg som du kan ställa in vinkeln på bladet med så bör det bli hur bra som helst med en "linjal" att såga emot
edit: bladet = klingan
NNord skrev:Jadå, det är jätteskoj att bygga högtalare. Det är avkoppling för mig som bara sitter med datorer annars![]()
Skulle inte vart möjligt om jag inte tatt semester och haft tillgång till pappsens garage.
Kommer nog bli bra detta !
Imorgon ska jag fräsa de restrerande 8 bafflarna.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster