boom skrev:Fjonkalicious skrev:Skall lägga av med personliga tips också. Visst, folk gnällde när jag la av i tips-tråden, men när man väl engagerar sig i personliga tips och det ger 0% tillbaka så ser jag ingen mening med det. Klart, jag har tidigare gjort sådant med tanken att man skall vara god mot sin omgivning och ge mer än man tar, men de få tilllfällen man behöver lite egen hjälp, så finns det ingen hjälp att få. Man är inte ens påtänkt. Stor mening med att försöka vara schysst då.
Beställ en 500 element då värdena finns på basen då kan du vara nere på 125kr per element.
Det hade väl fungerat om det inte var så att elementet kräver verktyg som råkar ägas av Ino Audio och som inte är standard.
Annars har du rätt i att man i en batch om 500-1000 får ett rätt hyffsat pris om det inte är special och kräver delkomponenter som i sin tur tillverkas i små serier.
Du gillar ju Dan Wiggins och det första ellement han krängde lyckades jag få Eminence att släppa till honom för $12, vilket såldes för $120 till allmänheten och $87 till de som var med på första batchen.
Men som sagt, då var det rena standardkomponenter som satt i olika element som redan rullades ut i tiousentals exemplar....dvs mycket billiga ingående komponenter.
Kostnadsskillnaden vid storinköp av komponenter har utvecklats på forumet förut. Det är skillnad på över 1000 gånger i pris!!
Sedan får du ju tumma lite på tolleranserna också, om du inte vill sortera ut lite, och det kostar ju en slant det med beroende på hur tighta tolleranser som krävs.