Ok, för att lyfta denna tråden och hjälpa till lite så tänkte jag komma med lite påståenden som säkerligen är helt fel, så kan en messerschitter komma och knäppa mig på näsan sen och hjälpa 2-ch på riktigt.
Om man jämför med m_persson79:s mätningar så har du inte så stora problem med efterklang. Ser ut som du har litegrann vid någonstans mellan 55-61 Hz. Har inga referenser, men det skulle jag inte bry mig så mycket om.
När det gäller frekvensgången så har jag uppfattat det grovt som att det är att önska att den skall vara så rak som möjligt. Om vi tittar på ditt basområde så har du ett spann på ca +-17 dB. Det kan knappast vara bra.
Nu är ju inte skalan utskriven men du ser ju 10 dB höjningen mellan 31,5 Hz och 63 Hz. Du har en sänkning på 7 dB strax över 125 Hz. Dvs om vi utgår från att 16 Hz-värdet är "0".
Först och främst. Jag antar att du har kopplat ur eq:n och nollställt tonkontrollerna på försteget. Om inte, gör det.
Kan vi få se en fullspektrumkööörva?
Livet behöver inte vara basfattigt, men med dina kommande åtgärder så kanske det blir mer bas av högre kvalité?
Mvh
Filip