Moderator: Redaktörer

Hum skrev:Får man dra ner sprit, jo jag tackar som frågar!!!!!!![]()
En sjöman älskar havets våg och då är det svaj på gång, mössan alltså.
( Säg nu inte att det var för invecklat?).
Hum skrev:Får man dra ner sprit, jo jag tackar som frågar!!!!!!![]()
KarlXII skrev:Jag skulle också kunna tänka mig en dyngfet, meterlång receiver med ungefär trehundratusen knappar och vippor. Radioskalan ska vara blå med en röd lysande markör, styrd av en rund ratt till höger med ettt riktigt TUNGT svänghjul; ett litet snurr ska kunna skicka iväg den där lilla pilen minst 60 cm. Dessutom ska den vara så tung att en normal stereobänk riskerar att vika ihop sig.
Det värsta är att jag hade en sån pjäs i början på 80-talet. Men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vilket märke och modell det var.
petersteindl skrev:KarlXII skrev:Jag skulle också kunna tänka mig en dyngfet, meterlång receiver med ungefär trehundratusen knappar och vippor. Radioskalan ska vara blå med en röd lysande markör, styrd av en rund ratt till höger med ettt riktigt TUNGT svänghjul; ett litet snurr ska kunna skicka iväg den där lilla pilen minst 60 cm. Dessutom ska den vara så tung att en normal stereobänk riskerar att vika ihop sig.
Det värsta är att jag hade en sån pjäs i början på 80-talet. Men jag kan för mitt liv inte komma ihåg vilket märke och modell det var.
Sansui eller Pioneer? Kan också ha varit Akai, Aiwa eller Onkyo
DVD-ai skrev:Hum skrev:Får man dra ner sprit, jo jag tackar som frågar!!!!!!![]()
Haha, ne det va inte så menat...![]()
med andra ord, ta det inte hårt för det va det inte...![]()
Havet är skönt, och det + en liten lagom droppe i ett glas + god musik är inget att leka med, då gör det inget at tdet gungar...
KarlXII skrev:petersteindl skrev:KarlXII skrev:Jag skulle också kunna tänka mig en dyngfet, meterlång receiver med ungefär trehundratusen knappar och vippor. Radioskalan ska vara blå med en röd lysande markör, styrd av en rund ratt till höger med ettt riktigt TUNGT svänghjul; ett litet snurr ska kunna skicka iväg den där lilla pilen minst 60 cm. Dessutom ska den vara så tung att en normal stereobänk riskerar att vika ihop sig.
Sansui eller Pioneer? Kan också ha varit Akai, Aiwa eller Onkyo
Tror inte det. Jag har för mig att det var ett japanskt uddamärke...
Ingen av "de vanliga".
Stark var den. Jag tror att den hade flera hundra watt per kanal.
Magnuz skrev:perstromgren skrev:
Ett par Klipschorn, tack!
+1. De är verkligen underbart snygga. Hoppas de låter bättre än deras moderna högtalare bara.
KarlXII skrev:Näe, jag vet inte...
Jag tror jag har en gammal bild där ena hörnan är med.
Håller på att leta.

Fjonkalicious skrev:Finns en privat också, fast dyrare?
I vilket fall, här är annonsen:
http://www.blocket.se/malmo/Raritet_for ... a=23_3&w=3
Tror att det fanns en i Hbg för någon månad sen, den var billigare än både denna annons än Rehifi, jag misstänker att det är den som står på Rehifi.
Jag har upplevt att Nikko har lite sämre andrahandsvärde än andra japanska märken, så betala inte allt för mycket om du känner för att få pengarna tillbaka.
Mvh
Filip
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 28 gäster