Förstärkare lagad, trodde jag... :(

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
garmen

Förstärkare lagad, trodde jag... :(

Inläggav garmen » 2005-01-02 22:06

Jag har en Alchemist Nemesis APD22a, Inköpt på hifi consult alingsås. Otroligt nöjd med den. Tyvärr så dog ena kanalen. Fick den lagad och allt var frid och fröjd. Tills jag hörde att den distade i bägge kanalerna på vissa skivor, tex Noraha Jones, Amiee Mann. Det var väldigt ledsamt när jag hörde detta dvs grät floder. Lämnade in den igen och så tog det en stund innan jag fick tillbaka den. Fick kopplat in förstärkaren först efter julafton. (flyttat precis så allt har varit ned packat i lådor, jag har renoverat och liknande) Så äntligen på annandan så fick jag kopplat in allt och skulle sätta mig å lyssna på min nylagade förstärkare. Och det lät precis lika illa som det gjorde innan jag lämnade in den. Och detta fick jag betala 500 kr för. Skall man vara riktigt gnällig som alla Boråsar är (numera jag också, dit flyttad sådan) så blev det en del pengar för resor fram och tillbaka till Alingsås och Göteborg.

Så nu hoppas jag verkligen att den är lagad tills mitten på denna veckan. Håll tummarna för mig

//Garmen

Användarvisningsbild
bosco

Inläggav bosco » 2005-01-02 23:33

Är det mycket dist? Jag frågar eftersom det på åtminstone Norah Jones distar pga inspelningen på en del ställen.

Hoppas det ordnar sig.

Användarvisningsbild
garmen

Inläggav garmen » 2005-01-03 00:50

det är fruktansvärt vill jag lova dig. har kört samma platta på hifi consult för att utesluta allt annat. tex högtalare och kablage å när jag kom dit så lät det precis som det skulle. så jag hoppas på att den är lagad tills nu i veckan som kommer, saknar min musik

//Garmen

Återgå till Generellt om hifi