- TEAC VRDS25x (fullständigt "uppgraderad" av Mattias Stridbeck med bl.a ny klocka, nätdelar, OP:ar mm mm).
- Advantage P1 försteg
- Advantage A300 slutsteg (uppgraderad med bättre interna signalkablar)
- WireWorld Gold Eclipse 5 Signalkablar (allt balanserat, XLR).
- Handtillverkade högtalarkablar som väl matchar signalkablarna ovan (väl avstämda genom materialval olika silver kvaliteter (teflonisolerad "solid core") och mixad med mångtrådig försilvrad OFC-koppartråd, där varje ledare är individuellt teflonisolerad. Furutech Rodium-gafflar.
- Högtalarna ursprungligen Canton RCL (enbart låda och elementen återstår numera) allt annat bytt till samma komponentdata, men av "högsta kvalitet" samt 6 st ByBees. Resultatet är ett ljud som ännu snart ett år senare inte slutat fascinera mig!!!
- Strömrening i flera steg, bl.a isolertransformator...
- Handtillverkade, hårt flätade, nätkablar av mångtrådig teflonisolerad, försilvrad OFC-kopparkärna, med dubbla skärmar. och förgyllda omagnetiska kontaktdon.
Tips:
Jag har lånat hem Thor utan att bli imponerad.. hade tidigare Meridian monoblock, men mitt nuvarande ljud upplever jag som något lite mjukare/varmare men ändå transparent och med djup.
Har provlyssnad QRS Mercurius & QRS Saturnus i Alingsås, utan att uppleva ljudet som mer rätt än det jag nu har... men visst var det bra! I butikens lyssningsrum är ljudet .... öppet och väldigt analytiskt. (om än något hårt).

Just nu provar jag olika akustiska åtgärder i rummet som är lite speciellt (snedtak i trä, utstickande skorstenstock med inbyggd spis, tilläggsisolerade väggar innåt rummet med laminatskivor samt parkettgolv).