Stranne skrev:En annan fråga som damp ner i huvudet på mig precis:
Kommer köpelådorna med färdiga hål för elementen, samt försänkning för
diskanten?
Jepps. Det är ju svåraste momentet och enklast att göra i NC. Då är det bäst att NC får göra jobbet!

Moderator: Redaktörer
Stranne skrev:En annan fråga som damp ner i huvudet på mig precis:
Kommer köpelådorna med färdiga hål för elementen, samt försänkning för
diskanten?
Densen skrev:i värsta Zorro-stilen då, om man skall få till radien nedtill.
Hmm, 20 - 25L om man följer B x D måtten. Vilket lämpligt element kan man då använda som lämpligt baselement för basstöd?
avr7000 skrev:Densen skrev:i värsta Zorro-stilen då, om man skall få till radien nedtill.
Hmm, 20 - 25L om man följer B x D måtten. Vilket lämpligt element kan man då använda som lämpligt baselement för basstöd?
Jaaa ... vad kan vara lämpligt till 20-25 liter![]()
![]()
![]()
petersteindl skrev:avr7000 skrev:Densen skrev:i värsta Zorro-stilen då, om man skall få till radien nedtill.
![]()
![]()
Eren'te nån snubbe på Kungsholmen som vet?
Japp, precis mitt förslag - fräst igenom skiten med plattan på plats - men bara plattanavr7000 skrev:
EDIT: Wohooo! Tusen inlägg.
screen skrev:Jaha, här har man missat något fint igen men kanske bättre sent än aldrig...suck...hoppas..hoppas...![]()
Jag beställer härmed en helt komplett sats med lådor och filter-delar. Lådorna skall vara vitlackerade i högglans och inte en grej skall fattas för ett montage.
Även avpassade viktade dämpfötter till detta önskas om möjligt!
Hoppas att det går i lås nu bara![]()
Dottern behöver bättre ljud till jul och hon är bara 19 år och gillar att spisa allt från Streamat, CD -> LP till Singlar. Pappa skall skänka henne denna eminenta sats (om det blir någon).
Som sagt jag hoppas att det fortfarande går...
The-Master skrev:Vill komplimentera med Filterkomponenter till mina 3 elementsatser.
Kilkenny skrev:Skriv upp mig på en elementsats, två talare alltså![]()
(om det nu blir några kvar)
Rundberg skrev:Jag skulle vilja sätta up mig på väntelista för ytterligare ett par med lådor (br).
För båda paren (de som redan är bokade och detta par) skulle jag vara intresserad av någon form av ytbehandling, terminaler och filterkomponenter, om det blir möjligt.
Rundberg skrev:Hallå Peter!
Jag hoppas att du inte missade min önskan att köa för ytterligare ett par för några sidor sen...
Inte för att jag tror att du skulle vara något mindre än allvetande och allsmäktig, men du bekräftar alla andras beställningar...Rundberg skrev:Jag skulle vilja sätta up mig på väntelista för ytterligare ett par med lådor (br).
För båda paren (de som redan är bokade och detta par) skulle jag vara intresserad av någon form av ytbehandling, terminaler och filterkomponenter, om det blir möjligt.
Tack på förhand!
/Mattias
Naqref skrev:IngOehman skrev:Så... även om
det är trist att vara det utvalda offerlammet som skall besegras och
göras ned på alla flanker så jag tror din gåpåanda är en bra sak, i den
andra kampen. Om det hjälper DIG är det värt det!
Jag har gott hopp om att du vinner den viktiga matchen, resten är så
mycket mindre viktigt. Alla hejjar vi på dig.
Go Naq!
Vh, iö
Du ska inte se dig som offerlammet. Det är mer som så att jag i min strävan att utvecklas tar rygg på dig.
Naqref skrev:Du är fortfarande den obestridlige giganten när det gäller att bolla med elementparametrar och jag ska villigt erkänna att filtret för pK inte tillnärmelsevis blir lika elegant som i piP. Min strävan är egentligen mest att krympa gapet lite på dessa områden. Att ens försöka komma i närheten av vad pi60 åstadkommer det tänker jag inte göra. Dumdristigheten och högmodet får ha vissa begränsningar.
Jag tackar för det generösa hejjandet!
naqref skrev:Du är fortfarande den obestridlige giganten när det gäller att bolla med elementparametrar och jag ska villigt erkänna att filtret för pK inte tillnärmelsevis blir lika elegant som i piP. Min strävan är egentligen mest att krympa gapet lite på dessa områden. Att ens försöka komma i närheten av vad pi60 åstadkommer det tänker jag inte göra. Dumdristigheten och högmodet får ha vissa begränsningar.
Naqref skrev:När jag ändå är igång och radar upp inläggen så kan jag ju nämna att för de som hämtar lådorna själv så kommer det ev finnas möjlighet att för en spotstyver köpa ett passande stativ. P g a vikten skickas det helst inte...
Nu går jag och diskar så något blir gjort här.
petersteindl skrev:avr7000 skrev:Densen skrev:i värsta Zorro-stilen då, om man skall få till radien nedtill.
![]()
![]()
Eren'te nån snubbe på Kungsholmen som vet?
zapanasta skrev:Naqref skrev...Nej inte vad jag vet. Däremot har ju Mupps och EPS-1 lyssnats på blint mot piM/piX, piP och några större saker.
Spännande ,finns det redovisat nånstans i text?
IngOehman skrev:Naqref skrev:Nu vill jag inte gå så långt men om du aldrig (någonsin) har gjort en högtalare efter någon annans filosofi/visioner så blir det ju svårt att tolka in något annat.
Tolka inte in något alls så blir det bättre.
IngOehman skrev:Därav det jag skrev. Om någon har en vision - berätta om DEN då!
IngOehman skrev:Usch, nu får jag dåligt samvete för att jag kritisera dig på detta vis.
Fasiken också. Men jag hoppas och tror att du kan ta smällarna, och
framförallt att du kan förstå det jag säger och kanske till och med upp-
skattar att jag är ärlig om det hela.
gel skrev:Jag är med på en elementsats + lådor.. 1 par mao
/Johan
Mr_Ekan skrev:1. Kul: det enorma gensvaret för det här projektet. Det visar på vilken stark ställning du skaffat dig Anders - imponerande!
2. Mindre kul: skyttegravskriget mellan giganterna, med samma påhejare som vanligt. Hoppas att den saken sinar framöver.
3. Själv blir det inga pK för min del, ehuru jag förbyggt mig lite på senare. För ett halvår sen ca blev jag "klar" med en högtalare i samma storleksordning. Säkert inte i klass med pK, men dom vore ändå kul att släpa med till DIY Gbg a la 2010 kanske. Om pK finns där så är nog hemresan värd pengarna!
//Ekan
Tomas skrev:Naqref skrev:När jag ändå är igång och radar upp inläggen så kan jag ju nämna att för de som hämtar lådorna själv så kommer det ev finnas möjlighet att för en spotstyver köpa ett passande stativ. P g a vikten skickas det helst inte...
Nu går jag och diskar så något blir gjort här.
1, Är stativen snygga?![]()
2. Är det något man ska boka upp sig på?
3. Jag och Niklas kommer nog komma och hämta och då tar jag nog med mig ett stativpar. (har iof inte pratat med Niklas om ev. utflykt. Men han e nog på)