Moderator: Redaktörer
screen skrev:Jag vet inte om jag missat detta men är meningen att dessa placeras lika höjdmässigt som piP? Stativhöjd?
Fjonkalicious skrev:petersteindl skrev:avr7000 skrev:Densen skrev:i värsta Zorro-stilen då, om man skall få till radien nedtill.
Hmm, 20 - 25L om man följer B x D måtten. Vilket lämpligt element kan man då använda som lämpligt baselement för basstöd?
Jaaa ... vad kan vara lämpligt till 20-25 liter![]()
![]()
![]()
Eren'te nån snubbe på Kungsholmen som vet?
Är det någon bas man missat nu eller vad?![]()
DVD-ai skrev:Jag tror visst att en vis Naq, blev lite berörd av det som skrevs här ovan, eller har jag fel... ?!
screen skrev:Även avpassade viktade dämpfötter till detta önskas om möjligt!
Åsså får ni designa om bottenplattan på lådan då´rå så man kan försänka dem åsså va...snyggt sk´re va inget jäkla flum...Naqref skrev:screen skrev:Även avpassade viktade dämpfötter till detta önskas om möjligt!
Det var en bra tanke! Vi ska kolla upp det.
ollemirsch skrev:Ursäkta att jag hoppar in för jag är inte insatt i den aktuella frågan.
MagnusÖstberg skrev:Åsså får ni designa om bottenplattan på lådan då´rå så man kan försänka dem åsså va...snyggt sk´re va inget jäkla flum...
rikkitikkitavi skrev:sedan är jag fundersam till att låta handöverfräsen tugga genom plasten i frontplattan, kan bli rätt fula skägg då (men de går att slipa ner)
Naqref skrev:Screen: Tnx. Vore trevligt att träffa dig irl oxå.
ollemirsch skrev:I dagens perspektiv tycker jag att förslaget inte var väl övertänkt, och både Ingvar och jag kan nog vara glada att det inte blev så.
Erik_Johansson skrev:Naqref skrev:celef skrev:nagref skrev:Så här skulle man kunna dela in högtalare (filosofisk/tekniskt).
1. Horn och ojämt riktade högtalare typ Dynaudio - Open Window iyf (in your face)
2. Ino - Open Window ucap (up close and personal)
3. Carlsson/Larsen - Open window ws (wide screen)
4. Di/bipoler - Open Window dm (distant mode)
5. Äldre Sonab - Open Window dm ws
6. Bremen - Open Window pm (panavision mode)
7. Bösendorfer - livehärming
jag har aldrig läst något liknande tidigare, kan någon, nagref eller annan, vidareutveckla detta vad gäller funktionen och vilka tillverkare som ingår i dom olika koncepten, det vore jättesnällt
Vi kan kanske ta det i en annan tråd?
Det tycker jag absolut.
/Erik
MagnusÖstberg skrev:Jah har ju ägnat kvällen åt att dricka vin och titta/lyssna på tjuren från Wales. Måste således dricka upp resten av vinet så ingen annan gör det...
screen skrev:Hej Peter, har du någon uppdaterad lista där det syns hur pass (illa) man ligger till?
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:Jah har ju ägnat kvällen åt att dricka vin och titta/lyssna på tjuren från Wales. Måste således dricka upp resten av vinet så ingen annan gör det...
Hälsa till din moder.
Själv är jag inne på min 2.5te Vodka-russian. Gå till tandläkaren eller köra till bilprovningen är ingenting mot att gå till onkologen.Vilket fasansfullt jobb de måste ha. Sorry för OT.
avr7000 skrev:jag har alla basar här, vad vill du veta...
petersteindl skrev:Sommarbil nummer 2. Det är allt till att lyxa till sig riktigt ordentligt.
bomellberg skrev:Ska ni inte gå och lägga er och drömma fram en massa hifi-skapelser?
Naqref: ser du något problem i att bygga lådan gerad av färdigfanerad mdf? Är det bättre att fanera i efterhand?
Jag velar lite mellan fanerad låda och pianolack. Hur uppnår man det sistnämnda med en låda som på ritningen? Det borde bli problem att trolla bort skarvarna.
avr7000 skrev:petersteindl skrev:Sommarbil nummer 2. Det är allt till att lyxa till sig riktigt ordentligt.
Lyx?
Han skulle ha köpt en Volvo 945 istället för det tyska junket så hade det aldrig hänt...
Naqref skrev:
Själv är jag inne på min 2.5te Vodka-russian. Gå till tandläkaren eller köra till bilprovningen är ingenting mot att gå till onkologen.Vilket fasansfullt jobb de måste ha. Sorry för OT.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster