Moderator: Redaktörer
Rundberg skrev:Nu blev jag påmind om vad som irriterade mig på den! Spetsarna lossnar.
Till mitt försvar kan jag säga att jag bytte ut den för två år sen till en sån här. Den är definitivt dyrare, men fr mig var det värt varenda spänn.
MVH
/Mattias
petersteindl skrev:Har inte Weller någon bra lödstation?
Visst var det, tyvärr så fyller den upp hela källaren, så jag kan inte få nåt gjort där nere.petersteindl skrev:Rundberg skrev:Nu blev jag påmind om vad som irriterade mig på den! Spetsarna lossnar.
Till mitt försvar kan jag säga att jag bytte ut den för två år sen till en sån här. Den är definitivt dyrare, men fr mig var det värt varenda spänn.
MVH
/Mattias
Det var ett bra byteDu fick tydligen hela Farnellkoncernen
![]()
MvH
Peter
perstromgren skrev:Kan det vara något?
Ragnwald skrev:Har du mätt temperaturen på lödspetsen?
De där stora åbäkena som användes förr, släpper halva värmen genom handtaget. Går knappt att bränna initialerna i en träbit.
perstromgren skrev:Tack för all hjälp! Det blev en sådan här:
698:- inkl 5 extra spetsar hos Kjelle. Den verkar fin, men har den där typiska kinalukten! Varifrån kommer den?
Nytt problem: hur tusan vet man vilken temperatur man ska använda? Jag har aldrig haft någon kolv med termostat!
PS. Instruktionsbladet är ren underhållning! Enligt bladet har jag köpt en "weld machine"! Där står också "The operation is a little bit easy(sic!) and the heating time is somewhat short too, so when using the welding machine, probably you won't be so carfull"DS
Användare som besöker denna kategori: Calleberg och 14 gäster