Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Nu kommer jag till den fråga till er som kan vara intresssant för både mig och IÖ att få reda på. Ni som har beställt satser här; varför köpte ni inte piP istället? D v s vad attraherade mer hos pK?
Naqref skrev:Nu kommer jag till den fråga till er som kan vara intresssant för både mig och IÖ att få reda på. Ni som har beställt satser här; varför köpte ni inte piP istället? D v s vad attraherade mer hos pK?
landa skrev:Hur anser konstruktören att man ska dämpa väggen bakom?
45 mm roxull och en 45mm:s luftspalt kanske?
Naqref skrev:landa skrev:Hur anser konstruktören att man ska dämpa väggen bakom?
Vid mätning så använde jag 45 mm roxull utan spalt.
petersteindl skrev:Naqref skrev:Elementsats -> +platta lådpaket -> + lådmontering -> + lackering
Småprylarna tas vid sidan om.
Vilka kulörer som blir tillgängliga till vilka priser vet vi inte ännu.
Denna post är nog nästa sak att ta ställning till. Jag skulle vilja förkorta ner orden så det blir enkelt att fylla i. Eftersom elementsats alltid ingår så behövs inte det nämnas.
T.ex.
PLP = platta lådpaket
LM = lådmontering
+L = + lackering
Man kan alltså skriva: PLP eller LM. Och väljer man LM så kan man även välja +L. Undrar om det är rätt nu?![]()
Vad gäller lackering så kommer det att ges alternativa färger. Priser kommer senare då Naq och John har tänkt klart. Men nu har de en hyfsad input.
Vad gäller fanér så har jag ingen aning vad som kommer att gälla. Tippar att serierna är för små och i så fall får var och en fixa det själv eller i grupp, men det återstår att se.
MvH
Peter
Naqref skrev:Nu har jag stoppat ljud i den så nu är den mätt!![]()
Verkar inte helt illa men kanske en phontratt vore någon bra modd.
Du menar efter en 100m lång tegelvägg så mätningen blir okej ner i djupbasen?boom skrev:Naqref skrev:landa skrev:Hur anser konstruktören att man ska dämpa väggen bakom?
kan du mäta den utomhus så det finns en neutral mätning på dom och helst på 2meter.
boom skrev:Naqref skrev:landa skrev:Hur anser konstruktören att man ska dämpa väggen bakom?
kan du mäta den utomhus så det finns en neutral mätning på dom och helst på 2meter.
Naqref skrev:Nu har jag stoppat ljud i den så nu är den mätt!![]()
Verkar inte helt illa men kanske en phontratt vore någon bra modd.
zapanasta skrev:Naqref skrev...Nej inte vad jag vet. Däremot har ju Mupps och EPS-1 lyssnats på blint mot piM/piX, piP och några större saker.
Spännande ,finns det redovisat nånstans i text?
Richard skrev:Brasklapp: Original mupps med vinklad frontbaffel kanske låter något bättre än de Mupps jag byggt.
karneolen skrev:- petersteindl
sätt upp mig på ett par i variant PLP.
Av intresse är ju också filterkomponenter och BR-rör i rätt längd (om det
blir en sådan lösning, har inte läs hela tråden) men ej terminaler.
Man skall ju flytta och kan ju alltid ha behov av ett par rekorderliga
högtalare som inte är av OA-typ, kanske ...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster