Naqref skrev:Nu har jag sett bilder på småttingarna.
+1

Moderator: Redaktörer
Naqref skrev:Nu har jag sett bilder på småttingarna.
Fostex skrev:Verkar finnas lite mer "spela högt"-faktor i denna högtalare, den känns allmänt större och lite kralligare helt enkelt.
Någon superstor skillnad tror inte jag heller att det blir, men förutsättningen finns för att den kan spela något djupare och något starkare.RogerGustavsson skrev:Fostex skrev:Verkar finnas lite mer "spela högt"-faktor i denna högtalare, den känns allmänt större och lite kralligare helt enkelt.
Vad får dig att tro det? Baselementen i de båda verkar rätt lika i luftpumpningsförmåga.
MagnusÖstberg skrev:Någon superstor skillnad tror inte jag heller att det blir, men förutsättningen finns för att den kan spela något djupare och något starkare.RogerGustavsson skrev:Fostex skrev:Verkar finnas lite mer "spela högt"-faktor i denna högtalare, den känns allmänt större och lite kralligare helt enkelt.
Vad får dig att tro det? Baselementen i de båda verkar rätt lika i luftpumpningsförmåga.
Det kommer mätas nivå vid 10% dist som jämförelse. Skall bli kul.
Vi får se, beror lite på hur man specar, det visar sigSanny_X skrev:MagnusÖstberg skrev:Någon superstor skillnad tror inte jag heller att det blir, men förutsättningen finns för att den kan spela något djupare och något starkare.RogerGustavsson skrev:Fostex skrev:Verkar finnas lite mer "spela högt"-faktor i denna högtalare, den känns allmänt större och lite kralligare helt enkelt.
Det kommer mätas nivå vid 10% dist som jämförelse. Skall bli kul.
hmmm, så det blir inte mer dB med pipKompisen?
RogerGustavsson skrev:Längre upp i tråden har jag för mig att det nämndes att pk har lägre känslighet men högre effekttålighet än piP. Betyder att man får ha mera effekt tillgänglig för samma nivå med pk.
dave19 skrev:PLP för mig.
MVh
David
Tomas skrev:MagnusÖstberg skrev:Nästa vecka kommer det mätas och trixas med filter. Testlådor byggda.
Kan vi inte få se en bild? Snälla snälla...<-mitt gulligaste leende...
petersteindl skrev:Tomas skrev:MagnusÖstberg skrev:Nästa vecka kommer det mätas och trixas med filter. Testlådor byggda.
Kan vi inte få se en bild? Snälla snälla...<-mitt gulligaste leende...
Det här är vad jag kunde fixa fram testlådor![]()
MvH
Peter
nolimitsoya skrev:Richard skrev:... fast allting, internvolym, rörets diameter och längd, elementets placering i lådan, samt filtret är exakt enligt ritningen. Så är också baffelns exakta mått.
Jag som tyckte det framkom i tidigare trådar att så inte alls var fallet. Du har samma lådbredd, men eh helt annan baffelyta då du inte breddat lådan för att kompensera din baffelvinkelsändring. Med en helt annan baffel blir det en helt annan högtalare. Du har inte byggt något som liknar MuPPS annat än till element- och avstämningsvalet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster