Dags att bygga pi60

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-09-04 21:08

Nej, va tråkigt... :(

attans va segt !
kan inget annat än att lida med dig, och tycker att du ska låt dom försöka en gång till nu när du visat för dom exakt hur du vill ha det och nu vet dom att det är noga med hur finishen blir...

annars kan du ju lämna dom till någon annan och få samma sopiga resultat igen.. :roll:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2009-09-04 21:18

Var det billackerare, så använder de förmodligen de verktyg de är inkörda på. Plåt är inte riktigt samma som MDF.

Du skulle vänt dig till en möbellackerare som har rätt attityd till trä, när man inte kan göra underarbetet själv.
Det är ju själva underarbetet som skiljer ordentligt och är avgörande för slutresultatet.
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2009-09-04 22:48

Det var en möbellackerare, därav att jag blev "lite" förvånad över deras hantering av själva materialet.
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

Frisk

Inläggav Frisk » 2009-09-04 22:49

Tänkte faktiskt på dina högtalar på tåget från jobbet idag, tyckte det var längesen man såg något i tråden. Hade ju kommit lite nya inlägg här, tråkigt det inte var perfekt resultat bara =(

pingvinlakrits

Inläggav pingvinlakrits » 2009-09-04 23:04

Fasen vad tråkigt!!!

Att en MÖBEL-lackerare ska slipa sönder en träprodukt har jag knappt hört talas om och att de sedan lackar med rinningar och andra småfel och sedan ringer och kallar dem "klara" så blir man ju inte annat än förbannad!

Vad är det för sopa som stått och först slipat sönder formen och sedan lämnat till nästa sopa som sedan sprutat på med rinningar??!

...och kollar de inte på grejerna innan de lämnar ut dem eller? 8O :?

Jag skulle skämmas om jag var dem. Noll yrkesstolthet!

Om det inte löser sig får du posta vilka de är här på forumet så man kan undvika dem. Det är inte mer än rätt att namnge ett företag som inte klarar sitt jobb. Men man bör ge dem en chans att rätta till felet.

Själv har jag två firmor jag inte rekommenderar, kanske tre, men det kan man få reda på via PM om man står i begrepp att lämna in något så slipper man bli besviken.

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2009-09-04 23:14

Ja, man blir lite förvånad och samtidigt förbannad. Samtidigt som de måste få en chans att lösa problemet. I slutet av nästa vecka ska det bli klart. Well well...to be continued.
Det finns två sorters politiker: de som kan prata strunt över vilket ämne som helst och de som över huvud taget inte behöver något ämne.

MorganM

Inläggav MorganM » 2009-09-04 23:30

DVD-ai skrev:Haha, jo det e bra ;)
den ska vara i exakt 90% vinkel mot den stora, om man vill ha dom där 0,00001%... :P

men do kommer absolut inte märka någon skillnad, så låt den vara, det e bara onödigt jobb.. :P

såg i monteringsbeskrivningen till pi 60 filtrena,att avståndet mellan spolarna ska vara minst 8cm c-c från varann,är det mindre så ska den lilla spolen ställas upp på högkant.

Så allt över 8cm går ju bra att ha bägge spolarna liggandes :) .

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-09-05 04:20

Eller så har man den lilla stående i all fall, "bara för att..." :D

inget extra jobb och lättare att monter filtret :wink:
Mvh//David

MorganM

Inläggav MorganM » 2009-09-05 08:24

DVD-ai skrev:Eller så har man den lilla stående i all fall, "bara för att..." :D

inget extra jobb och lättare att monter filtret :wink:

Nej det är ju bara en smaksak :) .

Om man använder sig an masonitplattan man får av Ingvar,och placerar spolarna ända längst ut i varje hörn så blir c-c avståndet hela 18cm.Så jag la ner mina spolar när jag lödde filtret.

Men som sagt,det är ju bara en smaksak :) .

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2009-09-19 17:28

Tro´t eller ej men nu är högtalarna lackade och klara. Lackfirman lyckades åtgärda de fel som det tidigare ställt till med. Resultatet blev till slut bra. Bilder kommer senare. Nu ska montering startas. Köpt ett par fina tjeckiska bira som antagligen kommer underlätta arbetet :-)

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2009-09-26 12:25

Nu är allt klart! Det låter precis som jag kunde tänka mig, j-vligt bra!
Slänger upp någon bild senare.

Användarvisningsbild
blacklabel

Inläggav blacklabel » 2009-09-26 20:52

Damn vad bra det låter! :-D Tjohooo!!!

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2009-09-26 22:13

Va bra ! :D

kul att du blev nöjd och nu vill jag verkligen se [s]lite[/s] (mycket)bilder !!!
Mvh//David

Användarvisningsbild
Schull

Inläggav Schull » 2009-09-26 23:10

DVD-ai skrev:Va bra ! :D

kul att du blev nöjd och nu vill jag verkligen se [s]lite[/s] (mycket)bilder !!!

+1 (bilder!!)

/L
Rent, Djupt, Starkt ! Svenska Subwoofer & Rusdrycksförbundet....

Användarvisningsbild
Aerob

Inläggav Aerob » 2009-09-26 23:26

Bild finns i officiella bildtråden..

Snyggt jobbat BTW!

Föregående

Återgå till Wänner af Ino